Pierwsze skojarzenie z luksusowymi hotelami? Piękna restauracja, przepych w wystroju, no i niekończący się ocean obsługi, która jest na każde nasze skinienie. I przyznam szczerze, że choć rozumiem wygodę takiego rozwiązania, to sam, gdy tylko mogę, wybieram jednak Airbnb, które nie tylko jest tańsze, ale też daje mi dużo więcej swobody. Ale najwyraźniej branża hotelowa też stoi przed sporymi zmianami, bo oto w Europie otwarto pierwszy hotel, w którym ingerencja obsługi została zmniejszona do minimum. A właściwie wszystko robimy sami za pomocą smartfona!
Hotel z garstką pracowników i aplikacją, którą zarządzamy naszym pobytem? Ja to kupuję!
Hotel z obsługą zredukowaną do minimum
Kilkanaście osób — tyle wynosi maksymalna ilość pracowników, którzy zatrudnieni będą w obiektach, gdzie niemal wszystkie operacje wykonujemy z poziomu smartfona. Poczynając od rezerwacji pokoju (i wyboru piętra / konkretnego numeru), przez zameldowanie i wymeldowanie, otwieranie pokoju (dzięki modułowi Bluetooth), na takich elementach jak zarządzanie temperaturą czy światłem w pomieszczeniu. Tabliczki na drzwiach też odchodzą do lamusa — z poziomu aplikacji zamawiać będziemy dodatkowe sprzątanie czy też aktywować tryb, w którym jasno damy do zrozumienia, że prosimy aby nikt nam nie przeszkadzał.
Aplikacja TMRW znacząco upraszcza hotelowe obowiązki: personel sprzątający otrzymuje listę zadań bezpośrednio na swoje smartfony, a system przypisuje zadania poprzez specjalny algorytm. Pokój, do którego przyjeżdża danego dnia gość, otrzymuje wysoki priorytet, a kiedy go opuszcza od razu jest sprzątany dzięki natychmiastowemu powiadomieniu w systemie. Nowoprzybyły gość otrzymuje powiadomienie o możliwości wprowadzenia się jak tylko pokój jest gotowy.
Pierwszy hotel w Europie, gdzie niemal wszystkie operacje z punktu widzenia gościa wykonywane są z poziomu smartfona otwarto wczoraj w Budapeszcie, przy ulicy Nyár. KViHotel oferuje gościom 40 pokoi, które gotowe są na przyjęcie gości o każdej porze dnia i nocy.
Dla starych i nowych hoteli: aplikacja TMRW Hotels
Rozwiązanie z którego korzysta obiekt to nowość, ale wcale nie oznacza, że działać będzie wyłącznie w nowych obiektach. Nic z tych rzeczy — projekt TMRW Hotels może być również wykorzystany w istniejących już obiektach!
Aplikacja TMRW Hotels i nowy koncept hotelowy firmy nie kończy się na jednym hotelu, a firma nie opracowuje rozwiązań tylko dla hoteli. Jej twórcy chcą, aby aplikacja stała się podstawym narzędziem IT europejskich hoteli i aby to cyfrowe rozwiązanie pomagało oferować lepsze usługi klientom zarówno w hotelach już operujących jak i tych dopiero budowanych, jak również trwale i znacząco obniżało koszty operacyjne. TMRW opracowuje łącznie pięć wersji aplikacji: TMRW Hotels upraszczającą i oferującą cyfrowe rozwiązania dla hoteli, TMRW Hostels - dla hosteli, TMRW Apartments - dla apartamentów oraz TMRW Offices - dla budynków biurowych, co pozwala zoptymalizować zarządzanie i zredukować koszty operacyjne, natomiast TMRW HK (z ang. housekeeping) pomaga lepiej planować utrzymanie lokali gastronomicznych i mieszkalnych.
Wiem że wielu hotelowych gości z uprzejmości hotelowej obsługi korzysta (dosłownie) co kilka minut — dlatego nie wyobrażam sobie obecnie, aby tradycyjne hotele odeszły w zapomnienie. Myślę jednak, że rozwiązanie to będzie dla wielu hotelowych i hostelowych właścicieli na tyle kuszące, że wkrótce zobaczymy dużo więcej obiektów, w których ilość pracowników zredukowana będzie do niezbędnego minimum. To w końcu oszczędności, o których ci zawsze marzyli. I szczerze mówiąc, podobnie jak nie wyobrażam sobie obecnie Airbnb bez funkcji samodzielnego zameldowania bez konieczności spotykania się z właścicielem, tak... bardzo chętnie dokonywałbym hotelowej rejestracji bez konieczności sięgania po zestaw dokumentów i stania w kolejce. Wydaje mi się to po prostu dużo wygodniejsze.
Źródło: informacja prasowa
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu