Honor albo Huawei Smart TV nie brzmi na razie szczególnie realnie, ale wszystko jasno wskazuje na to, że ten koncern pójdzie śladami rywali z Państwa Środka, takich jak OnePlus czy Xiaomi.
Huawei Smart TV - brakujące ogniwo ekosystemu
Ostatnio jesteśmy świadkami tworzenia kompletnych ekosystemów przez różne firmy. Można tu wspomnieć o Apple, które buduje spójne środowisko, zarówno jeżeli chodzi o sprzęt, jak i usługi oraz oprogramowanie, czy też Xiaomi, zajmujące się tworzeniem wszystkiego, co ma jakikolwiek związek z elektroniką. Tu jednak warto też wyróżnić rosnące zainteresowanie rynkiem telewizyjnym. Szczególnie dużo dzieje się w segmencie VOD i Smart TV, więc kolejne firmy chcą zyskać na tej modzie, a do tego grona wkrótce dołączy właśnie Huawei i Honor.
Czy pojawienie się producenta smartfonów w tej klasie będzie dla kogoś zaskoczeniem? Wątpię, ponieważ w gronie czołowych koncernów z obu kategorii, tj. telefonów i telewizorów, można znaleźć wiele tych samych nazw, jak, np. Samsung, LG czy Sony. Również Xiaomi dysponuje Smart TV w swojej ofercie. We wrześniu 2018 roku nawet OnePlus zapowiedział oficjalnie, że zajmie się również produkcją Smart TV i w tym roku powinniśmy poznać efekty ich prac. Niewątpliwie OnePlus TV może zrobić karierę, ale znając życie to produkty Huawei/Honor będą mogły pochwalić się lepszym marketingiem.
Na razie wiemy tyle, że Honor ma pokazać swój telewizor jeszcze w kwietniu, natomiast nowości Huawei miałyby pojawić się później, ale nadal w pierwszej połowie 2019. Warto dodać, że pierwsza z wymienionych firm postawi na sprzedaż internetową oraz niskie ceny, mając za zadanie konkurować bezpośrednio z Xiaomi.
Huawei Smart TV z najwyższej półki?
Dla modeli Huawei będzie o wiele bardziej wymagające zadanie. W ich przypadku mowa o wyżej pozycjonowanych telewizorach i będziemy mogli wybierać tylko spośród produktów ze średniej oraz wysokiej półki. Co ciekawsze, przekątne ekranów mają wynosić co najmniej 65 cali. Trzeba przyznać, że producent chce na poważnie wkroczyć do kolejnego segmentu.
Obecnie w dziale Smart TV u Huawei pracuje około 200 - 300 osób, którzy znajdują się bezpośrednio w oddziale odpowiadającym za Internet Rzeczy. Telewizory mają być naturalnym uzupełnieniem oferty. Jednocześnie mają wzmacniać zapotrzebowanie na szybszy i bardziej stabilny internet, który ma zapewniać sieć 5G, aby oglądanie materiałów w 4K lub 8K nie sprawiało najmniejszych problemów. W ten sposób Chińczycy chcą zadbać o sprzedaż większej liczby produktów.
Jestem tylko ciekaw, jak będzie wyglądała dystrybucja Smart TV od Huawei. Zobaczymy, czy ich telewizory w ogóle zawitają do Europy, choć w sumie patrząc po wynikach sprzedaży smartfonów ich autorstwa, powinny one całkiem szybko się pojawić. Kolejna sprawa to ceny. Mimo wszystko trudno wejść na rynek z marszu i od razu postawić wyłącznie na produkty premium. Niewątpliwie szykuje się gorętsza rywalizacja w segmencie Smart TV.
źródło: Gizmochina
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu