1080p na PlayStation 4 i 900p na Xboksie One. To już chyba hasło obecnej generacji konsol. I jak bardzo chcielibyśmy, żeby produkcje na obu konsolach ...
Historii różnych rozdzielczości PS4 i X1 ciąg dalszy. Tym razem cegiełkę dokłada MGS5: The Phantom Pain
1080p na PlayStation 4 i 900p na Xboksie One. To już chyba hasło obecnej generacji konsol. I jak bardzo chcielibyśmy, żeby produkcje na obu konsolach miały full HD, kolejne tytuły powtarzają ten schemat.
Tym razem chodzi o MGS5: The Phantom Pain, czyli piątą dużą odsłonę popularnej, a raczej kultowej już, serii skradanek. Konami potwierdziło rozdzielczości dla poszczególnych konsol. Nie ma chyba zaskoczenia. 1080p na PlayStation 4 i 900p na Xboksie One. Ciekawe, czy podobnie jak w przypadku Wiedźmina 3, z minimalnie niższą rozdzielczością wyświetlanego obrazu będzie się wiązać minimalnie większa prędkość animacji na konsoli amerykańskiego koncernu. Teoretycznie natomiast wersje na obie konsole obecnej generacji mają działać w 60 klatkach animacji na sekundę. PC-towcy penie się zaśmieją, ale to niecodzienna wiadomość. Tak dla kontrastu - wersja na Steam otrzyma obsługę rozdzielczości 4K.
Jeśli zdecydujecie się na granie na sprzętach poprzedniej generacji - zarówno w przypadku PlayStation 3, jak i Xboksa 360 możecie liczy jedynie na 720p i 30 klatek animacji na sekundę.
Oczywiście w przypadku rozdzielczości na PlayStation 4 i Xboksie One praktycznie nikt nie zauważy różnicy, ale to kolejny pretekst do wojny konsolowców i obrzucania się błotem (lub czymś gorszym). A ja napiszę coś, co często pojawia się w komentarzach pod wpisami na ten temat. Pograłem niedawno trochę w Project Cars i Wiedźmina 3 w rozdzielczości 4K na 28-calowym monitorze z technologią Nvidia G-Synch i to naprawdę wygląda fenomentalnie, a różnicę zauważy każdy. Jeśli macie ochotę porównać oprawę, zajrzyjcie tu.
Zagramy 1 września.
grafika: 1
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu