Gry

Halo powraca. Studio zapowiada kilka części na Unreal 5

Patryk Łobaza
Halo powraca. Studio zapowiada kilka części na Unreal 5

Halo to jedna z najbardziej ikonicznych strzelanek w historii gier wideo. Gra zyskała swoją popularność głównie w Stanach Zjednoczonych, jednak jej fani znajdują się już teraz na całym świecie. Seria gier powróci z pełną mocą.

Seria Halo, jedna z najbardziej kultowych marek w świecie gier, wkracza w zupełnie nową erę. Studio 343 Industries, odpowiedzialne za rozwój gier po przejęciu serii od Bungie, ogłosiło przełomowe zmiany, które mają na celu odświeżenie i przyspieszenie produkcji kolejnych odsłon. Najważniejszą z tych zmian jest rebranding – od teraz studio będzie funkcjonować pod nową nazwą Halo Studios, a wszystkie przyszłe gry z serii będą tworzone na bazie nowoczesnego silnika Unreal Engine 5.

Zmiana silnika z Slipspace Engine na Unreal Engine 5 jest wynikiem wyzwań, jakie twórcy napotkali podczas produkcji gry Halo Infinite. Jak przypomina Chris Matthews, art director w Halo Studios, niektóre elementy Slipspace Engine mają niemal 25 lat. Mimo ciągłego rozwoju tego autorskiego silnika, okazał się on niewystarczający, aby sprostać współczesnym wymaganiom technologicznym. Unreal Engine 5, rozwijany przez Epic Games, oferuje szeroki wachlarz funkcji, które byłyby trudne i kosztowne do odtworzenia w starym silniku.

Halo będzie więcej i gry będą wychodzić szybciej

Dzięki tej decyzji twórcy mają nadzieję nie tylko usprawnić proces tworzenia gier, ale także przyspieszyć ich produkcję. Pierre Hintze, szef Halo Studios, podkreślił, że dotychczasowa praca nad grami Halo była mocno obciążona koniecznością rozwijania technologii w tle. Przejście na Unreal Engine 5 pozwoli zespołowi skupić się w większym stopniu na samej rozgrywce i narracji, a nie na tworzeniu narzędzi do produkcji.

Halo Studios ogłosiło również, że obecnie w produkcji znajduje się kilka nowych projektów z serii Halo, które wykorzystują Unreal Engine 5. Na Halo World Championship zaprezentowano nawet materiał wideo, który pokazał koncepcyjne obrazy z tych nowych produkcji. Co ważne, przedstawione materiały nie pochodzą z żadnej konkretnej gry w produkcji, lecz są częścią projektu „Foundry” – fundamentu przyszłych tytułów z serii.

Jednak fani nie powinni oczekiwać rychłej premiery nowych gier. Studio podkreśliło, że obecnie skupi się na rozwoju i tworzeniu solidnych podstaw, zanim przystąpi do ogłaszania konkretnych dat wydania. Pierre Hintze zaznaczył, że zespół nie zamierza podawać szczegółów, dopóki nie będzie pewny, że może dostarczyć coś konkretnego na dużą skalę.

Zmiany w Halo Studios są odpowiedzią na oczekiwania fanów, którzy pragną zobaczyć serię rozwijającą się w nowym, ekscytującym kierunku.

Grafika: Halo Studios

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu