Gry

Gry wideo w liczbach. Dużych i małych (infografika)

Maciej Sikorski
Gry wideo w liczbach. Dużych i małych (infografika)
1

Sobotnie popołudnie, w branży raczej spokój, Microsoft nie ogłosi chyba dzisiaj, że kupuje resztę Nokii, Apple nie poinformuje, że zmienia CEO. Dobry czas na luźniejsze tematy, a do takich należą np. gry komputerowe. O ile są dopracowane i firmy nie sprzedają bubli. Tm razem będzie jednak o starszyc...

Sobotnie popołudnie, w branży raczej spokój, Microsoft nie ogłosi chyba dzisiaj, że kupuje resztę Nokii, Apple nie poinformuje, że zmienia CEO. Dobry czas na luźniejsze tematy, a do takich należą np. gry komputerowe. O ile są dopracowane i firmy nie sprzedają bubli. Tm razem będzie jednak o starszych tytułach, takich, które wywarły wpływ na naszą rzeczywistość. Wszystko w przystępnej infografice.

Wpis z cyklu AntyTeka, więc odeślę Was w inne miejsce, konkretnie na stronę huffingtonpost.com. Pojawiła się tam infografika, w której ukazano sporo ciekawostek dotyczących świata gier komputerowych. Dzisiaj jest to olbrzymi biznes warty grube miliardy dolarów, ale to nie powstało przecież w kilka lat, branżę budowano przez dekady.

Są gry, o których śmiało można powiedzieć, że stały się kultowe, miały wielki wpływ nie tylko na ten sektor, ale też na inne części biznesu rozrywkowego, a szerzej na popkulturę, otaczającą nas rzeczywistość. Są żywe, chociaż na karku mają więcej wiosen, niż spora część naszych Czytelników. Takie tytuły pojawiają się w przywołanym zestawieniu i to w towarzystwie ciekawych danych. Można się dowiedzieć, która gra wywoływała niedobór konkretnej monety w Japonii, jakie pieniądze można przehulać grając na automatach, jakie rekordy ludzie byli w stanie osiągnąć zadziwiając tym innych graczy.

Dla osób, które o branży wiedzą niewiele, może to być ciekawe kalendarium, ci lepiej zorientowani pewnie przestali już sobie zdawać sprawę z tego, jak kiedyś wyglądał biznes - nad grami, tymi "topowymi" pracował zespół złożony z kilku osób, a nie sztab ludzi dysponujący potężnym budżetem właściwym dla blockbusterów z Hollywood. Nie pozostaje nic innego, jak jeszcze raz odsyłam do infografiki.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu