Sprawdź jaki laptop Intel Evo jest najlepszy dla Ciebie Więcej
Moje przemyślenia

Grupa Socializer prognozuje wyniki finansowy za 2012. Skonsolidowane przychody na poziomie 10 milionów. Dużo?

GM
Grzegorz Marczak
3

Grupa Socializer, w skład której wchodzą takie agencje jak Brandkarma (kupiona od O2 za pieniądz od O2) i Lubię To (tutaj zakupu był już za własne o ile się nie mylę), opublikowała prognozę wyników finansowych za rok 2012. Szacowane skonsolidowane przychody netto grupy wyniosły 9,7 mln, zaś jedn...

Grupa Socializer, w skład której wchodzą takie agencje jak Brandkarma (kupiona od O2 za pieniądz od O2) i Lubię To (tutaj zakupu był już za własne o ile się nie mylę), opublikowała prognozę wyników finansowych za rok 2012. Szacowane skonsolidowane przychody netto grupy wyniosły 9,7 mln, zaś jednostkowe spółek w grupie dały łącznie ok. 12 mln zł netto, co oznacza 118 proc. wzrostu w stosunku do roku poprzedniego.

Fragment z dzisiejszej informacji prasowej:

Szacowane przychody netto agencji Socializer S.A. wraz z 10K Media Sp. z o.o., która działa pod marką Brandkarma, wyniosły ok. 8 mln zł netto. Agencja Lubię To prowadząca działalność w ramach spółki M2.0 Sp. z o.o. wygenerowała w 2012 roku
szacunkowy przychód na poziomie ok. 4 mln złotych netto. W prognozie podano również, że całościowe szacunkowe przychody jednostkowe spółek z grupy wyniosły 12 mln zł netto. Na poziomie skonsolidowanym przychody wyniosły 9,7 mln zł, ponieważ dane konsolidowane są dopiero od 1 listopada 2012 roku.

Przychody Socializer S.A. wzrosły o 130% w stosunku do 2011 roku, agencji Lubię to – 75%. Agencja Socializer S.A. podwoiła zatrudnienie. Cała grupa kapitałowa na koniec roku 2012 zatrudniała ok. 90 osób.

Niestety w samej prognozie nie ma nic o zyskach czy też kosztach prowadzenia działalności. Dane te będą dostępne po publikacji raportu rocznego a częściowe dane będziemy mieli w raportach za IV kwartał (publikowane chyba w połowie lutego). Znając jednak wyniki samego Socializer za 3 kwartał 2012 można założyć, że będą one proporcjonalne. W III kwartale 2012 roku spółka wypracowała 2,1 mln złotych a zysk netto przekroczył 0,45 mln. Zysk netto narastająco od początku roku do 30.09.2012 wyniósł natomiast nieco ponad 1 milion złotych.

Jakie można z powyższych danych wyciągnąć wnioski? Po pierwsze w Social Media trzeba się naprawdę sporo napracować aby wygenerować sensowne zyski. Po drugie z dwóch milionów osiągnąć 0,5 miliona zysku netto jak na tę branżę to i tak bardzo dobry wynik i jeśli proporcjonalnie będzie wyglądać wynik za cały rok to znaczy, że spółka jest dobrze zoptymalizowana.

Jak natomiast będzie w 2013? Nawet Socializer w swojej informacji prasowej nie ukrywa, że roku 2012 i tej dynamiki wzrostu raczej nie uda się utrzymać. Można się zasugerować kryzysem ale może też jest to znak, że pieniądze na Social Media duże marki (po pierwszych zachłyśnięciu) będą wydawać bardziej strategicznie i mniej spontanicznie.

W każdym razie Socializer zaliczył moim zdaniem udany rok i za to należą się gratulacje.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Social Media