7

Google udostępnia swój oficjalny plugin dla WordPressa. Ekspansja na nowe tereny?

Wordpress jest dziś najpopularniejszym systemem zarządzania treścią na świecie. Nie powinno zatem dziwić, że uwagę na niego zwracają kolejni giganci. Nie tak dawno do bazy dodatków trafiło oficjalne rozwiązanie od Facebooka. Teraz cegiełkę dokłada Google. Plugin o nazwie Publisher Tools ma ułatwić monetyzację oraz optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki. Google Publisher Plugin został zaprojektowany pod […]

Wordpress jest dziś najpopularniejszym systemem zarządzania treścią na świecie. Nie powinno zatem dziwić, że uwagę na niego zwracają kolejni giganci. Nie tak dawno do bazy dodatków trafiło oficjalne rozwiązanie od Facebooka. Teraz cegiełkę dokłada Google. Plugin o nazwie Publisher Tools ma ułatwić monetyzację oraz optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki.

Google Publisher Plugin został zaprojektowany pod kątem dwóch zadań. Pierwsze to połączenie z Google AdSense i otworzenie przed użytkownikami korzystającymi z WordPressa możliwości monetyzacji ich stron. Drugi to natomiast integracja z nieocenionymi dziś Narzędziami Webmastera. Rozwiązanie to póki co znajduje się w fazie beta i kalifornijski gigant będzie je stale udoskonalał oraz poprawiał. Przygotujcie się zatem na to, że może zawierać możliwość występowania błędów.

Dlaczego warto zainstalować ten plugin? Nie da się ukryć, że na dziś jego możliwości są dość skromne i nieszczególnie imponujące. Google jednak kombinuje w dobrym kierunku. Wbudowana funkcja integracji z systemem AdSense pozwala użytkownikowi za pomocą kilku kliknięć wstawić do szablonu reklamy Google. Nie musi on przy tym znać HTML-a ani żadnych innych języków tworzenia stron www. Po krótkiej analizie rozszerzenie wyświetla miejsca, w których można wstawić stosowny kod. W ten sposób możemy poddać analizie zarówno stronę główną jak i pojedyncze posty i podstrony.

2014-01-16_130026

Rozwiązanie to może okazać się zbawienne dla osób, które prowadzą bloga na WordPressie, a jednocześnie nieszczególnie orientują się w sprawach bardziej technicznych (tak są takie i wcale nie należy to do wyjątków). Nie da się ukryć, że ręczne wstawienie kodu AdSense nie należy do szczególnie trudnych, ale wymaga mimo wszystko nieco wiedzy i tutaj Publisher Plugin może okazać się strzałem w dziesiątkę.

2014-01-16_130854

Druga część rozszerzenia, czyli integracja z Narzędziami Webmastera nie jest już tak imponująca. Na pewno upraszcza sposób weryfikacji strony oraz pozwala na szybkie przenoszenie się do panelu dostarczającego masę praktycznych informacji o naszej stronie, ale podobny efekt możemy równie dobrze uzyskać bez instalowania dodatku. Liczę, że na tym polu jeszcze sporo się zmieni.

Google Publisher Plugin będzie się na pewno rozrastał o nowe funkcje. Daję sobie rękę uciąć, że niebawem zobaczymy tutaj możliwość integracji z Google+, a więc m.in. wstawiania widżetu, dodawania przycisków +1 oraz integrowania bloga z naszym kontem.  Niewykluczone też, że pojawią się jakieś funkcje integrujące stronę na WordPressie z panelem Google Analytics. Kalifornijski gigant ma duże pole do popisu, a 74,5 mln aktywnych witryn działających w oparciu o ten CMS z pewnością jest bardzo kuszącym gruntem do zagospodarowania.