Każdy szanujący się posiadacz strony www, marketingowiec czy chociażby internauta zna Google Insights - usługę prezentującą w wyczerpujący sposób stat...
Think Insigths to usługa przygotowana przez zespół Think with Google, który rozwija ją już od jakiegoś czasu. Serwis jest znakomitym źródłem informacji dla osób prowadzących swój biznes w sieci. Znajdą oni tutaj nie tylko szereg statystyk dotyczących preferencji internautów, ale również bogate infografiki i wykresy ilustrujące obecne trendy w sieci. Wszystko to zostało natomiast opatrzone atrakcyjnymi animacjami i materiałami multimedialnymi.
Stare Think Insights było mocno nastawione na klientów biznesowych - surowy design, dużo statystyk i specjalistycznych tekstów, czasem klipy wideo. Obecna forma znacznie odbiega od tego, z czym mieliśmy do czynienia dotychczas. Na wstępie witają nas interaktywne infografiki i estetycznie zaprojektowane narzędzia. Całość przypomina bardziej miejsce, gdzie można się dowiedzieć wielu ciekawostek o samym internecie i jego użytkownikach, aniżeli narzędzie dla marketingowców do badania trendów. Moim faworytem jest interaktywny okrąg z m.in. licznikami opublikowanych postów na blogach, obejrzanych wideo i wyszukiwań, który, jak widać poniżej, można też umieścić na swojej stronie www.
Nowa wersja Think Insights została podzielona na pięć kategorii, które widać na pasku przy górnej krawędzi. Każda z nich to inny zestaw treści i narzędzi, które znajdą zastosowanie w różnych sytuacjach. I tak oto począwszy od lewej mamy: latest insights, research library, planing tools, facts & stats i thinking ahead. Na części z nich znajdziemy odnośniki do mniej lub bardziej znanych serwisów Google'a - np. do kreatora klipów wideo z historią wyszukiwania. Na innych zaś umieszczono unikatowe gadżety, jak ten powyżej.
Google najwyraźniej ceni sobie edukowanie branży marketingowej (co w zasadzie nie jest żadnym zaskoczeniem). W tym roku w ramach projektu Think with Google wystartowała inna usługa - Think Voices, gdzie umieszczone są klipy wideo z wystąpieniami specjalistów z tej branży, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami.
Dla wielu z nas projekty tego typu są zapewne tylko ciekawostkami i służą ku rozrywce, ale dla osób wiążących z siecią swój biznes i próbujących przewidzieć zachowania przeciętnych internautów to niemal skarbnica wiedzy. Wystarczy chociażby obejrzeć jeden z klipów wideo z Think Insights, który w ciekawy sposób przedstawia to, w jaki sposób matki korzystają z wyszukiwarki Google.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu