Pisaliśmy już wczoraj o nowej funkcji w wyszukiwarce Google o nazwie Direct Connect. Po krótce wygląda to tak, iż po wpisaniu nazwy swojej firmy czy t...
Pisaliśmy już wczoraj o nowej funkcji w wyszukiwarce Google o nazwie Direct Connect. Po krótce wygląda to tak, iż po wpisaniu nazwy swojej firmy czy też strony w wyszukiwarce, z plusem na początku, w pierwszej kolejności zostaną wyświetlone profile firmowe założone na Google Plus, pod taką nazwą. W polskiej wersji wyszukiwarki, nie jest to jeszcze dostępne, ale już dziś warto "pomóc" Google w zindeksowaniu naszych profili. Na stronie Google+ Platform, krok po kroku wyjaśnione jest co należy zrobić by zaistnieć w ten sposób w tej wyszukiwarce.
Nie chcę tu wyrokować, jak duży wpływ ta funkcja będzie miała na wyniki wyszukiwania i dla samego Google Plus. Wiele zależy od tego czy będzie dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników, jeśli tak, czy z biegiem czasu nie zostanie wprowadzona dla wszystkich. W końcu to projekty jednej firmy a Direct Connect ma pomóc w promocji firmy jak i samego G+.
Jakby na to nie spojrzeć, sam pomysł jest dobrze przemyślany, wątpię też, aby Google bardziej nie skorzystało, w przyszłości, z możliwości jakie ze sobą niesie ta funkcja.
Cały proces dodawania tej funkcji, powiązania naszej strony ze stroną firmową na Google Plus, sprowadza się do dodania w sekcji head naszej witryny, adresu naszego profilu G+ z atrybutem publisher.
Możemy też dodatkowo umieścić na stronie odnośnik do swojego profilu na G+ korzystając z prostego kreatora - Google+ Badge
Ponadto na stronie mamy dostępną instrukcję, dla wkrótce dostępnej, funkcji Google+ Badge Tag oraz użycia JS do asynchronicznego ładowania znaczka G+ w naszej witrynie.
Do wyboru mamy różnej wielkości znaczki, z opisem lub bez. W konfiguratorze, o którym wspomniałem, można wybrać najbardziej nam odpowiadający lub zaznaczyć opcję "no badge" i umieścić sam kod w sekcji head.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu