Od czasu wypuszczenia G+ na rynek Google bardzo aktywnie i dynamicznie prowadza zmiany we wszystkich swoich produktach, dodatkowo zamykając projekty, ...
Google testuje uproszczony widok wyszukiwarki, bardziej przyjazny dla interfejsu dotykowego
Od czasu wypuszczenia G+ na rynek Google bardzo aktywnie i dynamicznie prowadza zmiany we wszystkich swoich produktach, dodatkowo zamykając projekty, których istnienie nie jest według firmy uzasadnione. Do tej pory poważniejsze zmiany ominęły najważniejszy produkt giganta, jakim jest wyszukiwarka. Firma z Mountain View zawsze była ostrożna jeśli chodzi o zmiany na głównej stronie. Powód jest oczywisty, korzysta z niej wiele osób, również takich, które nie posiadają konta i nie korzystają z innych usług. Jeśli przestanie im się podobać strona wyszukiwarki, z którą są już oswojeni, mogą przenieść się do konkurencji.
Jednak duża zmiana nie ominie najprawdopodobniej również wyszukiwarkę. Powody zmian są co najmniej dwa: postępujące ujednolicenie wyglądu pomiędzy produktami, oraz przygotowanie pod coraz popularniejsze interfejsy dotykowe.
Smartphon'y i tablety zyskują na popularności, jednym z najpopularniejszych systemów je obsługujących jest system Android, również należący do Google. Najwyraźniej firma z Mountain View chce lepiej przystosować swoje usługi do obsługi dotykowej, stąd mniejsze zagęszczenie informacji.
Jak widać na poniższym obrazku, nie będzie również opcji wyszukiwania umieszczonych z lewej strony ekranu, które były problematyczne podczas przeglądania wyników wyszukiwania na ekranach telefonów w orientacji wertykalnej.
Zmianie ulegnie również stopka. Zniknie napis Gooooogle, zostaną tylko i wyłącznie oznaczenia kolejnych stron w postaci numerów:
Jak poinformował serwis The Next Web, nowy interfejs wyświetlany jest losowo i tylko od przypadku zależy kto i kiedy zobaczy go w swojej przeglądarce. Nie wiadomo też, czy doczekamy się wprowadzenia go na szeroką skalę. Zależy to prawdopodobnie od tego jak wypadną testy.
Jak wspomniałem we wpisie na temat reakcji użytkowników na nowe oblicze Gmail, nie przeszkadza mi mniejsze zagęszczenie informacji i bardzo podobają mi się zmiany, jakie wprowadza Google w wyglądzie swoich produktów. Jednak nie wszyscy podzielają moje zdanie, również w komentarzach pod wspomnianym artykułem można przeczytać, że wiele osób jest niezadowolonych z powodu małego kontrastu, dużej ilości białego koloru i małego zagęszczenia informacji.
Ciekawe czy Google uda się pogodzić nowy wygląd z zastrzeżeniami użytkowników, czy zdecyduje się wprowadzić nowy wygląd bez znacznych zmian, licząc na to, że z czasem wszyscy się przyzwyczają. Wszystkich wszak i tak nie zadowolą.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu