26

Opinie użytkowników na temat nowego wyglądu Gmail

Google podzieliło się na swoim blogu informacją, jak użytkownicy odebrali nowy wygląd Gmail. Przypomnijmy, że nowe oblicze Gmail, spójne z resztą produktów, w tym głównie G+ możemy włączyć w sekcji Ustawienia –> Motywy. Nowy motyw nazywa się „Podgląd”, prawdopodobnie dlatego, że w przyszłości będzie stanowił domyślny motyw dla Gmail. Google zdradziło, że nowego motywu używa […]

Google podzieliło się na swoim blogu informacją, jak użytkownicy odebrali nowy wygląd Gmail. Przypomnijmy, że nowe oblicze Gmail, spójne z resztą produktów, w tym głównie G+ możemy włączyć w sekcji Ustawienia –> Motywy. Nowy motyw nazywa się „Podgląd”, prawdopodobnie dlatego, że w przyszłości będzie stanowił domyślny motyw dla Gmail.

Google zdradziło, że nowego motywu używa niecałe 5% użytkowników. Udzielili oni następujących informacji zwrotnych:

Użytkownicy lubią:

  • Czysty, minimalistyczny wygląd
  • Spójność na tle innych produktów od Google

The new Preview theme is wonderful! It’s clean and crisp, easy to read and really focused on the one thing that matters most in Gmail — the mail! Thanks!

Użytkownikom nie podoba się:

  • Za dużo pustej przestrzeni i zbyt mało informacji (co jednak interesujące, z czasem użytkownicy zaczęli przyznawać, że wolą mniejsze zagęszczenie informacji)
  • Zbyt mały kontrast
  • Użytkownicy chcieliby ciemniejszą wersję motywu

Even with the ‚dense’ version, I still have listings of about 30% fewer messages. The lack of visual differentiation between content and UI chrome is also harder to process (e.g., where does the conversation list end and the toolbar begin).

Google pracuje nad ostatecznymi poprawkami przed oficjalnym wprowadzeniem nowego motywu.

Mnie nowy wygląd Gmail bardzo przypadł do gustu. Od kiedy Grzegorz poinformował, że można go sobie włączyć samemu używam właśnie jego i jestem bardzo zadowolony. Podoba mi się właśnie większa przestrzeń i mniejsze stłoczenie wszystkich napisów. Nie przeszkadza mi mniejsza ilość informacji, bo i tak staram się nie dopuścić do sytuacji w której nieprzeczytane maile wyjdą poza pierwszą stronę.

Jeżeli ktoś jeszcze nie wypróbował nowego motywu, zachęcam, żeby dać mu szanse.