Świat

Google przegrywa na rynku koreańskim.

Grzegorz Marczak
Google przegrywa na rynku koreańskim.
Reklama

Mimo, iż google jest niezaprzeczalnym liderem, jeśli chodzi o biznes internetowy to jednak są miejsca na świecie gdzie nawet taki gigant ma problemy. ...

Mimo, iż google jest niezaprzeczalnym liderem, jeśli chodzi o biznes internetowy to jednak są miejsca na świecie gdzie nawet taki gigant ma problemy.

Reklama

W Korei południowej pierwsze miejsce, jeśli chodzi o firmy specjalizujące się w wyszukiwarkach zajmuje firma Naver.com. Naver w chwili obecnej posiada 77% udziału w rynku. Naver rośnie w siłę między innymi dzięki takim serwisom jak serwis z pytaniami i odpowiedziami – w serwisie tym dziennie zadawane jest 44,000 pytań!

Zaraz za Naver.com klasuje się Daum.com kolejna koreańska wyszukiwarka, która w tej chwili może się pochwalić 10 procentowym udziałem w rynku.

Czołówkę zamyka koreańska wersja Yahoo z 4,4 procentami udziału w rynku. Biedne Google było w stanie wywalczyć zaledwie 1,7 procenta. Wprawdzie google podejmuje walkę o rynek koreański min. poprzez dostosowanie swojej strony głównej (czego chyba nigdy wcześniej nie robiło).


Naver.com - koreański gigant


Yahoo posiadając swój dość mocno promowany serwis yahoo answers jest w stanie na podjęcie walki z Naver.com jeśli chodzi o serwisy Q&A.

Co natomiast zrobi google ? – wprawdzie ostatnio uruchomiło serwis Q&A na rynku rosyjskim pokazując, że nie porzuciło takiej idei serwisu – z tym, że na razie jest im bardzo daleko do tego aby wypracować sobie jakąkolwiek pozycję jeśli chodzi o serwisy Q&A na świecie.

Czym więc będą konkurować w Korei – bo chyba nikt nie odpuści takiego rynku?

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama