Google

Google po 10 latach decyduje się na zmiany. Oto nowe logo

Kamil Świtalski
Google po 10 latach decyduje się na zmiany. Oto nowe logo
Reklama

Po dziesięciu latach Google zdecydowało się na wprowadzenie zmian w swoim logo. Kształt pozostał ten sam, ale tym razem kolory są gradientem.

Google regularnie aktualizuje swoje aplikacje. Coś zmieni, coś przeniesie, coś udoskonali. Jeżeli jednak chodzi o ich identyfikację wizualną, firma raczej zbyt wiele nie kombinuje. Jeżeli wprowadza jakieś zmiany, to robi to raczej rzadko i niechętnie. A teraz, po dekadzie, zdecydowała się na zmianę w swoim logo z literką G.  Z pozoru może wydawać się to drobną kosmetyką, ale w praktyce nowa wersja logo dość wyraźnie różni się od swojego poprzednika. Nie zmieniono fontu, zachowano znany wszystkim kształt, a także charakterystyczną dla Google paletę barw (niebieski, czerwony, żółty i zielony), jednak tym razem zamiast ostro oddzielonych bloków kolorystycznych, wprowadzono subtelny gradient, który płynnie łączy ze sobą wszystkie kolory. Dzięki temu wygląda nowocześniej, bardziej estetycznie i... po prostu lepiej. A bez wątpienia lepiej wpisuje się w obecne schematy estetyczne.

Reklama

Nowe logo Google już dostępne. Gdzie można je zobaczyć?

Odświeżone logo Google zostało już wdrożone w aplikacji Google na obu wiodących systemach mobilnych:  iOS oraz na Androidzie. To właśnie tam użytkownicy mogą jako pierwsi sprawdzić jak prezentuje się nowe logo. Co istotne, pełne, sześcioliterowe logo z napisem Google nie zostało zaktualizowane. Póki co wciąż serwuje on jednolite kolory, które nie przechodzą płynnie w inne barwy. Są blokami kolorów, które następują po sobie, bez delikatnego przechodzenia jeden w drugi. Branżowi eksperci zauważają, że taka subtelna zmiana może być wstępem do szerszej transformacji wizerunku marki. Wprowadzenie gradientu sugeruje, że Google testuje odświeżone podejście do swoich logotypów. I mówi się o tym, że firma może planować zmiany na różnych urządzeniach i platformach.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama