4

Google nie zrobi telefonu, nie będzie kupować wydawnictw prasowych

Polecam obejrzenie ciekawego wywiadu z CEO Google przeprowadzonego przez Fox Business. Schmidt odpowiada na wiele interesujących pytań min. o to czy mają zamiar kupić The New York Times. Google CEO dość zdecydowanie zaprzeczał twierdząc, że ich strategią nie jest kupowanie firm i serwisów generujących treść, wolą skupić się na tym w czym są dobrzy czyli […]

Polecam obejrzenie ciekawego wywiadu z CEO Google przeprowadzonego przez Fox Business. Schmidt odpowiada na wiele interesujących pytań min. o to czy mają zamiar kupić The New York Times. Google CEO dość zdecydowanie zaprzeczał twierdząc, że ich strategią nie jest kupowanie firm i serwisów generujących treść, wolą skupić się na tym w czym są dobrzy czyli reklamie, wyszukiwaniu i generalnie wzmacnianiu wartości treści w internecie. Jest to dość oczywisty sygnał jakimi przejęciami oraz zakupami może być zainteresowana firma w przyszłości.

Nie ma się też co dziwić postawie Google – produkcja treści jest bardzo kosztowna i pracochłonna. Dużo lepszym biznesem jest prowizja od reklam jakie wykorzystują w swoich informacjach i newsach właśnie ci którzy tworzą kontent.

W innym pytaniu na temat plotek o ukazaniu się telefonu wyprodukowanego przez Google, Schmidt oświadczył że jego firma skupia się na reklamie i oprogramowaniu i chciałby aby tak pozostało. W przeciwieństwie jednak do innych odpowiedzi ta nie była moim zdaniem aż tak stanowcza.

Polecam obejrzeć cały wywiad – jest on dość ciekawy a Schmidta dobrze się słucha: