1

Google i Radiohead współpracują przy premierze teledysku

Jakiś czas temu pisaliśmy o współpracy zespołu Radiohead z serwisem Last.fm przy promocji i dystrybucji ich najnowszej płyty „In Rainbows”. Radiohead uważany jest przez wielu za grupę przełamującą znane w przemyśle muzycznym schematy. Brytyjski zespół deklaruje swoje poparcie dla takich idei jak „open source” i stara się łączyć je ze swoją działalnością. Najnowszym efektem działań […]

Jakiś czas temu pisaliśmy o współpracy zespołu Radiohead z serwisem Last.fm przy promocji i dystrybucji ich najnowszej płyty „In Rainbows”. Radiohead uważany jest przez wielu za grupę przełamującą znane w przemyśle muzycznym schematy. Brytyjski zespół deklaruje swoje poparcie dla takich idei jak „open source” i stara się łączyć je ze swoją działalnością.

Najnowszym efektem działań Radiohead jest współpraca z Google przy premierze i promocji teledysku do piosenki „House of Cards” pochodzącej ze wspomnianego wcześniej albumu „In Rainbows”. Nie jest to jednak typowy teledysk, bo nie jest również nagranie wideo. „House of Cards” zrealizowany został w technologii zapisu trójwymiarowej sceny w czasie rzeczywistym. W zapisie użyte zostało jedynie „światło strukturalne” oraz laserowe skanery pozwalające stworzyć animowany model 3D realnego przedmiotu.

Wizualizacja wideo nagrania 3D:

Celem współpracy Google i Radiohead poza typową promocją zespołu jest również prezentacja technologii 3D użytej w realizacji teledysku. Na stronach serwisu Google Code możliwe jest zobaczenie powyższego nagrania w formie ruchomego modelu 3D wyświetlanego za pomocą flashowej aplikacji. Całość na mnie zrobiła duże wrażenie, gdyż mamy możliwość dowolnego obracania i przybliżania, trójwymiarowego, animowanego modelu twarzy wokalisty. Choć nagranie dość długo się ładuje i obciąża wyraźnie mój komputer to pokazuje pierwsze publiczne zastosowanie technologii, która w przyszłości może znaleźć szersze zastosowanie np. jako metoda tworzenia modeli wykorzystywanych w holoprojekcji.

Jak możemy przeczytać na TechCruch przy realizacji teledysku użyto skanerów laserowych firmy Geometric Informatics do ujęć twarzy. Poza tym wykorzystany został skaner Velodyne LIDAR do ujęć płaszczyzn terenowych. Ten ostatni składa się z 64 laserów, które tworzą trójwymiarową scenę na podstawie prawdziwego środowiska.