Zeszłoroczna premiera iPhone sprawiła, że wielu dużych graczy zaczęło spoglądać na rynek telefonów komórkowych jako miejsce do potencjalnych zysków. R...
Ostatecznie Google nie wyprodukowało konkurenta iPhone. Telefon zastąpiony został przez projekt otwartego systemu operacyjnego Android (opartego na Linuxie), który przeznaczony jest dla multimedialnych komórek z dostępem do internetu. Ponadto, Google powołało także do życia Open Handset Alliance (organizacja zrzeszająca producentów telefonów, którzy wykorzystują otwarte technologie). Tym samym firma ta, zamiast produkować telefon postanowiła stworzyć otwartą platformę softwarową, której wsparciem sprzętowym zajęliby się istniejący (mający doświadczenie w tym segmencie rynku) producenci komórek.
Prawie rok po tamtych wydarzeniach sytuacja jest jednak nieco inna. Podczas jednego z ostatnich spotkań dziennikarzy z twórcami Google - Larrym Page i Sergiem Brinem oraz CEO koncernu - Ericem Schmidtem, panowie stwierdzili, że istnieje możliwość, aby firma zamówiła u jednego z producentów telefon opatrzony własną marką. Jest to wyraźna zmiana dotychczasowej strategii Google.
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że do pojedynku z iPhone stanie za jakiś czas gPhone (lub jakolwiek będzie się on nazywał). Google musiałoby jednak stworzyć dla swojego produktu nie tylko dostatecznie dobry sprzęt, oprogramowanie i usługi, ale również skuteczną machinę marketingową, która jest obecnie głównym kluczem do sukcesu.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu