Świat

Google Gesture – konkurent polskiego Migam

Karol Kopańko
Google Gesture – konkurent polskiego Migam
Reklama

Opaska, aplikacja i życie niesłyszących staje się wygodniejsze. Pomysł jest dopiero w fazie zalążkowej, a już zdobywa nagrody. Na rynku tłumaczy język...

Opaska, aplikacja i życie niesłyszących staje się wygodniejsze. Pomysł jest dopiero w fazie zalążkowej, a już zdobywa nagrody. Na rynku tłumaczy języka migowego rządzą jednak Polacy z Migam.

Reklama

W tym roku w podczas festiwalu kreatywności w Cannes, gdzie zmierzyły się najbardziej efektywne i efektowne kampanie reklamowe na świecie, przyznano też nagrody w kategorii Future Lions – dla najciekawszych pomysłów na przyszłościowe wykorzystanie nowych technologii.

Zwycięzcą w tej kategorii okazała Berghs School of Communication ze Sztokholmu, która również otrzymała tytuł Szkoły Roku za najwięcej zgłoszonych projektów. Jej studenci przygotowali filmik, który możecie oglądać poniżej.

http://vimeo.com/98134714

Przedstawia on opaskę elektromiograficzną, która w połączeniu z aplikacją Google Translate umożliwia tłumaczenie języka migowego w czasie rzeczywistym. Oczywiście jest to jak na razie tylko koncepcja, za którą nie stoi żadna technologiczna podbudowa, ale i tak robi bardzo pozytywne wrażenie.

Zwłaszcza, że podobna  „magia” stała się już rzeczywistością za dzięki polskiemu startupowi Migam, który do tłumaczenia języka migowego używa sensora Kinect (już niedługo w poprawionej, drugiej wersji). Tylko w tym miesiącu firma, którą tworzą Przemek Kuśmierek, Kamil Drabek i Sławek Łuczywek rozpoczęła współpracę takimi gigantami jak T-Mobile czy ING Bank Śląski. Już od dawna Migam wykonuje też  tłumaczenia dla Sejmu i Senatu. Teraz Kamil wyjeżdża do Kanady, aby tam promować firmę.

Warto jeszcze dodać, że (mimo mylącej nazwy) Google nie ma z projektem nic wspólnego.

Niedawno pisałem o szwedzkich innowacjach w płatności - Ręce, które płacą i musze przyznać, że w tym kraju jest coś szczególnego, że rodzi w nim się bardzo dużo ciekawych pomysłów, a  społeczeństwo jest szczególnie otwarte na ich wprowadzanie w życie. Choć jak widać w powyższym przykładzie Polacy też nie mają się czego wstydzić. Jednocześnie widać, że brakuje nam wiary w pomysły – Migam musiało odnieść sukces za granicą, aby polski biznes się do nich przekonał.

Reklama

Poniżej możecie jeszcze przejrzeć filmowe streszczenia każdego z dni festiwalu:

https://www.youtube.com/watch?v=vl1thvZY0G4&list=PLNoW8IoHWYZwE1hMVoqMOgybEGVmt9cbu

Reklama

A także wywiady z osobami odgrywającymi główne role z Cannes:

https://www.youtube.com/watch?v=QG6IvdLxwmA&list=PLNoW8IoHWYZx3yw-qZ9qoEv0KNGXDgsFU

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama