7

Google Analytics Benchmarking już działa

Google Analytics Benchmarking to możliwość sprawdzenia jak nasza strona/serwis/blog wypada na tle średnie innych stron z tej samej kategorii. Nowa możliwość benchmarkowania dostępna jest oczywiście w narzędziu Google Analytics, w sekcji Visitors -> Benchmarking. Aby móc skorzystać z tej nowej funkcjonalności musimy wyrazić zgodę na dzielenie się naszymi statystykami z serwisem google oraz z serwisem […]

Google Analytics Benchmarking to możliwość sprawdzenia jak nasza strona/serwis/blog wypada na tle średnie innych stron z tej samej kategorii.

Nowa możliwość benchmarkowania dostępna jest oczywiście w narzędziu Google Analytics, w sekcji Visitors -> Benchmarking. Aby móc skorzystać z tej nowej funkcjonalności musimy wyrazić zgodę na dzielenie się naszymi statystykami z serwisem google oraz z serwisem benchmarkingowym (wybieramy opcję “Anonymously with Google products and the benchmarking service”).

Możliwość porównywania się do jakieś kategorii serwisów (w moim przypadku byłą to kategoria Internet) jak na razie w mojej opinii jest średnio użyteczna. Mam wprawdzie informację o tym, że średnio użytkownicy serwisów tej kategorii przebywają dłużej na stronie niż na moim blogu tylko jak mogę skorzystać z tej informacji? Nie wiem przecież jakie serwis wchodzą w skład tej kategorii oraz jaką tematykę tak naprawdę poruszają – Interent to przecież dość szerokie zagadnienie i może kumulować dane z blogów ale też z serwisów takich jak CNET czy też serwisów sprzedających domeny.

Nie ma co ukrywać iż jeśli google dopracuje mechanizm Benchmarking (a tego jestem pewien) to możemy liczyć na to, że następnym krokiem będzie stworzenie rankingu stron internetowych (oczywiście tych które zdecydują się ujawnić swoje dane i swoją nazwę).

Ps. Powyższe info i obrazek pochodzą z blogoscoped.com