Felietony

[GM2012] Prezentacje Redefine, NUI Group i Audioteka wieńczą drugi dzień konferencji

Marcin Kamiński
[GM2012] Prezentacje Redefine, NUI Group i Audioteka wieńczą drugi dzień konferencji
Reklama

Za nami ostatnie trzy prezentacje drugiego dnia konferencji Generation Mobile 2012. Na zakończenie imprezy wysłuchać mogliśmy wystąpienia Emila Pawłow...

Za nami ostatnie trzy prezentacje drugiego dnia konferencji Generation Mobile 2012. Na zakończenie imprezy wysłuchać mogliśmy wystąpienia Emila Pawłowskiego z Redefine, który przybliżył temat różnić pomiędzy platformami w konsumowaniu treści mobilnej. Wiedzę tę wykorzystać warto nie tylko przy tworzeniu aplikacji, lecz przede wszystkim przy reklamie mobilnej. Następnie Paweł Sołyga z NUI Group zaprezentował dane dotyczące telewizji oraz potencjale powiązania jej z urządzeniami mobilnymi. Wieńczącą całą konferencję GM2012 prezentację przedstawił Marcin Beme z Audioteka.pl. Zajął się on tematem zarabiania na treściach cyfrowych i pokoleniu mobile.

Reklama

Emil Pawłowski z firmy Redefine opowiedział o tym, co można powiedzieć o człowieku widząc jego telefon. Wyszczególniono, czym różnią się między sobą użytkownicy poszczególnych mobilnych systemów operacyjnych. Widać było, że użytkownicy mobilni inaczej konsumują treści, niż posiadacze komputerów stacjonarnych. Na komórce najczęściej czytamy aktualne informacje czy oglądamy seriale, podczas gdy np. na desktopie chętniej wybieramy sport. Warto pamiętać jednak, że na urządzeniach mobilnych szukamy zazwyczaj krótkich, szybkich treści - obrazuje to, że ze smartfonów czy tabletów korzystamy dorywczo, często w wolnej chwili. Co jeszcze ciekawego zdradził Emil Pawłowski? Między innymi to, że na systemie iOS głównie konsumowana jest treść kobieca i dziecięca. Z kolei na Androidzie najpopularniejsze są treści skierowane typowo dla mężczyzn.


O tym, jak mobilność kreuje interaktywną telewizję, poprzez doświadczenie drugiego ekranu, opowiadał Paweł Sołyga z NUI Group. Urządzenia mobilne znacznie zmieniły styl, w jakim konsumujemy treści telewizyjne. Pasywne oglądanie programów czy filmów znacznie zyskało za sprawą aplikacji mobilnych oraz społecznościom, które są kanałem zwrotnym umożliwiającym kontakt czy komentowanie. Paweł Sołyga przedstawił interesujące dane na temat tego, jak oglądamy telewizję oraz co nas od niej odciąga, jak również możliwości wykorzystania tego w praktyce. Poznaliśmy także warte uwagi przypadki wykorzystania aplikacji mobilnych przez kanały telewizyjne w Stanach Zjednoczonych, dające możliwość interaktywnego uczestniczenia w dyskusji i ocenach oglądanych w telewizorze treści.


Serwis Audioteka.pl reprezentował jego twórca, Marcin Beme. Jego prezentacja dotyczyła zarabiania na treściach cyfrowych wśród osób posiadających urządzenia mobilne. Bazując na własnych doświadczeniach Marcina Beme w handlu audiobookami opowiedział, na ile możliwe jest sprzedawanie plików przez mobilny internet. Mobilność ludzi, treści i technologii sprawiła, że sprzedaż plików przez sieć przeżywa prawdziwy renesans. Treści elektroniczne możemy kupić znacznie łatwiej niż kiedyś - bez potrzeby podłączenia kabli, za pośrednictwem bezprzewodowej sieci, w dowolnym miejscu i czasie.


Wszystkim prelegentom i uczestnikom serdecznie dziękujemy. Do zobaczenia za rok!

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama