Po przerwie kawowej publiczność konferencji Generation Mobile 2012 wróciła na swoje miejsce. Kamil Brzeziński z Grupy Allegro opowiedział o sposobach ...
[GM2012] Aplikacje opanowały nasze życie, czyli prezentacje Allegro, Xyologic i o2
Po przerwie kawowej publiczność konferencji Generation Mobile 2012 wróciła na swoje miejsce. Kamil Brzeziński z Grupy Allegro opowiedział o sposobach na obniżenie kosztów tworzenia aplikacji mobilnych. Dowiedzieliśmy się jak wybrać platformę, jakich narzędzi użyć oraz jak zadbać o program po jego wydaniu. Następnie Marcin Rudolf z firmy Xyologic uświadomił nam, jak wiele w naszym codziennym życiu znaczą aplikacje. Potem Marcin Zaremba z o2 przedstawił ciekawe przykłady zaniedbania posiadaczy urządzeń mobilnych w Polsce przez marki.
Tworzenie aplikacji na urządzenia mobilne to żmudny, czasochłonny i często kosztowny proces. Kamil Brzeziński z Grupy Allegro w swojej prezentacji przekonywał jednak, że koszty można ciąć. I to skutecznie. Poznaliśmy sposoby na obniżenie rachunków za napisanie programu mobilnego na różne platformy systemowe. Obecność wielu systemów na smartfonach i tabletach jest sporym wyzwaniem dla programistów, którzy zmuszeni są stosować przez to różne technologie. Okazuje się również, że fragmentacja w przypadku systemu Android jest poważną bolączką dla twórców aplikacji. Dostosowanie programu do różnych telefonów to jedno. Potem należy aplikację utrzymać - samo jej wydanie na rynek nie wystarczy. Aktualizacje, obsługa klienta i marketing są równie ważne, co prace programistyczne. Czy HTML5 to wolność dla programistów? O wszystkich tych aspektach tworzenia aplikacji mogliśmy usłyszeć od Kamila Brzezińskiego.
Marcin Rudolf z Xyologic poruszył temat "aplifikacji" świata. Nadejście smartfonów zmieniło wiele w świecie mobilnym - pojawiły się aplikacje, niezwykle użyteczne w codziennym życiu. Obecnie trwa szał na programy mobilne - praktycznie każdy nowoczesny telefon je posiada, a użytkownik smartfona korzysta z nich w różnych sytuacjach. Aplikacje będą uruchamiane w coraz większej liczbie miejsc - pojawiają się w samochodach a nawet urządzeniach AGD, których już nie można nazwać mobilnymi.
Obecnie przeciętny posiadacz smartfona pobiera osiem aplikacji miesięcznie. Przewiduje się, że w roku 2011 wydanych został około milion aplikacji. W roku 2014 liczba ta ma wynosić już osiem milionów! Pokazuje to, jak dynamicznie rośnie rynek programów na urządzenia mobilne. Co więcej, aplikacje zastępują nam urządzenia - zamiast aparatu korzystamy w komórki, a zamiast włączyć telewizor oglądamy YouTube'a.
Co nowego grupa o2 robi w temacie mobilności opowiedział Marcin Zaremba. Pokazano również ciekawe dane i przykłady z Polski dotyczące mobilności. Tylko 4 z 13 najpopularniejszych producentów samochodów pozwala umówić się na jazdę próbną przez urządzenie mobilne. Żaden producent leków przeciwalergicznych nie posiada mobilnej wersji swojej strony internetowej. Pokazuje to, jak bardzo zaniedbywani są posiadacze urządzeń mobilnych w naszym kraju.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu