Felietony

[GM2012] Gry, aplikacje i media - prezentacje Le Figaro, one2tribe i Wirtualnej Polski

Marcin Kamiński
[GM2012] Gry, aplikacje i media - prezentacje Le Figaro, one2tribe i Wirtualnej Polski
2

W pełni sił po obiedzie wszyscy z publiczności konferencji Generation Mobile 2012 rozpoczęli wysłuchiwanie kolejnych prezentacji. W pierwszej kolejności wystąpił Pierre Olivier Monteil, który opowiedział o mobilnej wersji dziennika Le Figaro - zdobywcy tytułu najlepszej aplikacji mobilnej we Francji...

W pełni sił po obiedzie wszyscy z publiczności konferencji Generation Mobile 2012 rozpoczęli wysłuchiwanie kolejnych prezentacji. W pierwszej kolejności wystąpił Pierre Olivier Monteil, który opowiedział o mobilnej wersji dziennika Le Figaro - zdobywcy tytułu najlepszej aplikacji mobilnej we Francji w ubiegłym roku. Następnie Wojciech Ozimek opowiedział o grach, geolokalizacji oraz rozszerzonej rzeczywistości. Technologia mobilna angażuje nas w prawdziwym życiu, o czym przekonaliśmy się na interesujących przykładach. Paweł Janecki jako reprezentant Wirtualnej Polski opowiedział, jak z perspektywy dużego portalu internetowego wygląda obecność na rynku mobilnym.

Prasa tradycyjna i urządzenia mobilne? To dwa tematy, które doskonale się uzupełniają. Przekonywał o tym Pierre Olivier Monteil, który opowiadał o mobilnej wersji popularnego dziennika Le Figaro. Aplikacja ta została zwycięzcą konkursu na najlepszy program mobilny we Francji w roku 2011. Jak wygląda strategia dużego wydawnictwa w mobile? Jakie wybrano platformy i jakie funkcje zaoferowano użytkownikom? O wszystkim tym dowiedzieliśmy się z prezentacji Pierra, który dodatkowo zdradził również kilka szczegółów dotyczących planu biznesowego jego firmy oraz wynikach i statystykach.

Wojciech Ozimek swoją prezentację poświęcił grom, geolokalizacji oraz rozszerzonej rzeczywistości. Są to technologie mocno rozwijane w ostatnim czasu, a mocno związane z mobilnością. W gry nie grają już tylko typowi miłośnicy elektronicznej rozrywki - główny wzrost popularności gier powodują osoby grające "przy okazji". Płeć, wiek czy styl życia przestaje mieć znaczenie - gramy w wielu miejscach i sytuacjach, pomijając przy tym często komputer stacjonarny. Twórcy gier muszą przebić się z komunikatem do potencjalnych klientów, aby pokazać im swój produkt. Potem konieczne jest zaangażowanie gracza aż do momentu, w którym będziemy mogli mu coś sprzedać - tak obecnie powinna wyglądać strategia twórców gier mobilnych. Wojciech Ozimek bardzo ciekawie naświetlił czym obecnie są dla nas gry i jak są konstruowane.

O tym, jak wygląda z perspektywy dużego portalu obecność na rynku mobilnym opowiedział Paweł Janecki. Obce środowisko oraz dynamiczna konkurencja sprawiają, że nawet dużym graczom nie jest łatwo zaistnieć z własną aplikacją mobilną. Szansą na sukces są programy tematyczne i targetowane, pozwalające użytkownikowi samodzielnie dostosować jej wygląd i działanie do własnych potrzeb. Bardzo istotne jest także zaprojektowanie strony głównej portalu w formie aplikacji mobilnej, dającej dostęp do spersonalizowanych tematycznie informacji.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

GM2012