Serwis Wirtualnemedia.pl zebrał właśnie ciekawe dane, obrazujące popularność serwisów internetowych naszych radiowych nadawców. Wyciągnięte tu zostały ważne informacje w kontekście popularności poszczególnych stron, a mianowicie odnoszące się do spędzonego na nich czasu przez internautów.
Gdzie i kiedy słuchamy radia?
Co jednoznacznie pokazuje, że ten czas spożytkowany był w znacznej mierzę do odsłuchiwania stacji radiowych w tych serwisach, zwłaszcza, że większość stacji radiowych ma dedykowane serwisy, tylko do odsłuchiwania swoich głównych stacji FM oraz kanałów tematycznych.
Fakt, że jest to czas spędzony na stronie, nie w aplikacji mobilnej, którą większość stacji ma, sugeruje natomiast, że mówimy tu o czasie spędzonym w pracy, ewentualnie popołudniami w domu podczas spędzania czasu przed komputerem na przeglądanie internetu. Oczywiście w większości, bo jak pokazują zebrane dane, są użytkownicy, którzy wolą odsłuchiwać te stacje w smartfonie przez stronę www, a nie przez dedykowaną aplikację.
Najczęstsze wybory Polaków
Tyle tytułem wstępu, przejdźmy do danych, według których okazuje się że stroną na której internauci spędzają najwięcej czasu jest serwis RMF ON.
Czyli zestaw stacji radiowych najpopularniejszego w Polsce radia FM - RMF FM. Mamy tu takie stacje, jak główna RMF FM, RMF Classic i RMF Maxx oraz ponad 90 innych stacji tematycznych, grających muzykę z kategorii rock, pop, czy disco polo. W marcu RMF ON odwiedziło ponad milion unikalnych użytkowników, którzy wykonali ponad 7 milionów odsłon. Ile czas spędzali na tej stronie? Na komputerach przypadło średnio 26,5 godziny, a na smartfonach i tabletach 4,5 godziny.
To, że na pierwszym miejscu znalazła się najpopularniejsza stacja FM w Polsce, niekoniecznie musi świadczyć o tym, że tylko dlatego wygrali, bo na drugim miejscu mamy serwis Open FM, co pokazuje, że Polacy wolą jednak tematyczne stacje radiowe odsłuchiwać przez internet.
Serwis Open FM odwiedziło w marcu łącznie prawie 300 tysięcy internautów, którzy wygenerowali półtora miliona odsłon, a średni czas spędzony na ich stronach wyniósł prawie 16 godzin. Zdecydowana większość na komputerze, bo na urządzeniach mobilnych nie załapali się do zestawienia.
Na trzecim miejscu mamy serwis należący do Eski, czyli EskaGO, Eska też ma kilka serwisów i stacji radiowych, jak glówny kanał Eska, Eska Rock czy Vox i WaWa, ale wszystkie te serwisy linkują do eskaGO, podobnie jak to robi RMF, gdzie mamy przekierowanie do RMF ON.
eskaGO odwiedziło w marcu 440 tysięcy użytkowników unikalnych, którzy wygenerowali prawie 3 miliony odsłon, a średni czas na stronie wyniósł prawie 11 godzin na komputerach i ponad 2 godziny na smartfonach i tabletach.
Z serwisów, na których internauci spędzili więcej niż godzinę wymienię jeszcze tylko Tuba.FM, czyli stacje radiowe FM Agory, takie jak TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Rock czy Radio Pogoda oraz tematyczne rozgłośnie. W marcu odwiedziło ten serwis ponad 400 tysięcy internautów, którzy wygenerowali ponad 2 miliony odsłon. Średni czas na stronie wyniósł tu 9 godzin na komputerach i 40 minuta na urządzeniach mobilnych.
Gdzie jest w zestawieniu Radio ZET, druga najpopularniejsza stacja FM w Polsce? Radio Zet podobnie jak Polskie Radio mają wszystkie stacje do odsłuchania na swoich głównych stronach, bez dedykowanych serwisów, ale średni czas spędzony na nich nie przekracza kilku minut. Wprawdzie Radio Zet ma swój osobny serwis Radiostacja.pl ze swoimi stacjami, ale funkcjonuje niezależnie, bez wsparcia ze strony głównej Radia Zet.
Nadmienię jeszcze tylko, że już na koniec tego roku być może poznamy bardziej szczegółowe dane słuchalności stacji radiowych w Polsce, również przez internet z nowego panelu badawczego KRRiT.
Źródło: Wirtualnemedia.pl
Photo: Wavebreakmedia/Depositphotos.
Aktualizacja
Po publikacji naszego artykułu dostaliśmy komentarz od Wirtualnej Polski, właściciela marki Open FM, publikujemy go w całości:
W części dotyczącej Open FM zawarliście informację, że „na urządzeniach mobilnych nie załapali się do zestawienia”. Jest to oczywiście zgodne z prawdą, ale tylko połowicznie – faktycznie mobileweb Open FM nie jest jeszcze obecny w zestawieniu (został wdrożony około 2 miesiące temu w bardzo uproszczonej formie), natomiast samo Open FM jest zdecydowanie najbardziej mobilnym produktem z zaprezentowanych w artykule, z uwagi na aplikację mobilną, z której w marcu korzystało 655 tys. RU – czyli więcej niż z aplikacji Spotify, Tidal, nie wspominając o apkach RMF On czy Eska Go, które balansują w badaniu na granicy widoczności.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu