Moje przemyślenia

Flipboard ma już 2 lata i świętuje kolejny rekord liczby użytkowników!

KM
Kamil Mizera
5

Flipboard, aplikacja będąca elektronicznym magazynem agregującym newsy z różnych źródeł ma już 2 lata. Przez ten czas Flipboard z iPada trafił na iPhone’a, a później na smartfony z Androidem. Zawitał również do blisko 200 krajów na całym świecie, zintegrował się z Twitterem, Facebookiem, Google+ ora...

Flipboard, aplikacja będąca elektronicznym magazynem agregującym newsy z różnych źródeł ma już 2 lata. Przez ten czas Flipboard z iPada trafił na iPhone’a, a później na smartfony z Androidem. Zawitał również do blisko 200 krajów na całym świecie, zintegrował się z Twitterem, Facebookiem, Google+ oraz YouTube’em. Jeszcze rok temu aplikacja ta miała „zaledwie” 5 milionów użytkowników. A teraz?

A teraz, 12 miesięcy później, Flipboard dorobił się już 20 milionów użytkowników i co sekundę zdobywa nowego! Równie imponująco wyglądają statystyki „przerzuceń” (aby przechodzić do następnego artykułu czy wpisu należy przerzucić wirtualną kartkę w tej aplikacji): rok temu 650 milionów miesięcznie, teraz jest to blisko 3 miliardy. Bardzo dobrze wyglądają również statystki dotyczące zaangażowania użytkowników, blisko 1,5 miliona z nich dziennie loguje się do usługi, a w skali miesiąca spędzają oni 86 minut na przeglądaniu i czytaniu treści. Jest to bardzo dobry wynik. Ciekawie również prezentuje się informacja odnośnie dzielenia się treściami z Flipboard przez social media. Niemal 75% użytkowników Flipboarda na iPada jest połączonych z serwisami społecznościowymi, a użytkownicy aplikacji miesięcznie dokonują 14,5 miliona interakcji z social media.

Bez wątpienia Flipboardowi w osiągnięciu tych wyników pomogło wejście na Androida, mimo że wciąż brakuje wersji na tablety, co jest dość niezrozumiałe, w końcu aplikacja ta aż prosi się o duży ekran. Bardzo możliwe, że Flipboard nie miał większego wyjścia, w końcu na początku miał być bonusem do Samsunga Galaxy SIII, ale zaraz po jego premierze aplikacja wyciekła do sieci. Warto również wspomnieć, że Flipboard zaczyna monetyzować swoją popularność i zaangażowanie użytkowników, od niedawna ma umowę na paywall z New York Times. Osobiście, z wszystkich czytników newsów typu e-magazyn to właśnie Flipboard podoba mi się najbardziej i korzystam z niego regularnie. Czekam tylko, aż w końcu pojawi się w wersji na tablety z Androidem.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

AplikacjeMobileFlipboard