Felietony

Coraz częściej korzystamy z mediów społecznościowych podczas oglądania telewizji. Internet zastępuje TV?

Marcin Kamiński
Coraz częściej korzystamy z mediów społecznościowych podczas oglądania telewizji. Internet zastępuje TV?
Reklama

Media społecznościowe znacząco zmieniły nasze życie i zachowania. Jak pokazuje najnowsze badanie firmy Ericsson ConsumerLab, social media mają również...

Media społecznościowe znacząco zmieniły nasze życie i zachowania. Jak pokazuje najnowsze badanie firmy Ericsson ConsumerLab, social media mają również poważny wpływ na to, w jaki sposób oglądamy telewizję. Okazuje się bowiem, że podczas korzystania z telewizora bardzo często korzystamy ze smartfona lub tabletu, mając uruchomiony na nim nasz ulubiony serwis społecznościowy. Dzięki bardziej powszechnemu dostępowi do szybkiego internetu coraz częściej korzystamy również ze stron pozwalających obejrzeć wybrane programy na żądanie. Czy telewizja powinna bać się internetu?

Reklama

Firma Ericsson ConsumerLab przeprowadziła ankietę wśród użytkowników internetu, badając wpływ rozwoju sieci i mediów społecznościowych na sposób korzystania przez nas z telewizji. Jak pokazuje opublikowany raport, aż 62% ankietowanych korzysta z social mediów w trakcie oglądania telewizji. Co interesujące, większy jest tutaj odsetek kobiet – 66% w porównaniu do 58% mężczyzn. Korzystanie z Facebooka czy Twittera nie zawsze związane jest jednak z oglądanym programem, serialem czy filmem – o oglądanych w telewizji treściach na żywo w mediach społecznościowych rozmawia zaledwie 25% badanych. Z roku na rok odsetek ten rośnie, przez co pojęcie social TV nabiera zupełnie nowego znaczenia.

Do oglądania telewizji często wykorzystujemy smartfona lub tablet – takie zachowanie deklaruje aż 68% ankietowanych. Z kolei 60% osób przyznaje, że korzysta z usługi wideo na życzenie, gdzie sami możemy wybrać program jaki chcemy obejrzeć oraz dogodną dla nas do tego porę dnia.


Powyższe dane mogłyby wskazywać, że telewizja powinna obawiać się internetu, coraz częściej wybieramy sieć do przyswajania treści. Nie jest tak jednak do końca patrząc na opublikowany przez Ericsson ConsumerLab raport. Jedynie 7% osób deklaruje rezygnację z abonamentu telewizyjnego na rzecz oglądania filmów i seriali w sieci. Najczęściej nie chodzi też o redukcję rachunków i chęć zaoszczędzenia – użytkownicy są wręcz skłonni płacić więcej za możliwość wyboru programów, które oglądają.

Raport stworzono na podstawie wyników internetowych ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców takich krajów jak Brazylia, Niemcy, Włochy, Wielka Brytania czy USA.

Jak oglądanie telewizji wygląda u Was w domach? Czy korzystacie z mediów społecznościowych podczas siedzenia przed TV? Czy tablet zastępuje Wam ekran telewizora? Czekamy na Wasze komentarze.

Źródło obrazka: 1.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama