Firefox w ostatnich latach nie radzi sobie najlepiej. A myślę, że takie zagrywki nie przysporzą mu fanów.
Pamiętam czasy kiedy Firefox był duży. Pamiętam czasy, kiedy wszyscy dookoła korzystali z Firefoxa. Przeglądarki, którą - według danych StatCounter - we wrześniu 2021 używało 3,67% użytkowników. Mniejszym zainteresowaniem z uwzględnianych w raporcie przeglądarek cieszą się tylko Samsung Internet (2,9%) i Opera (2,32%). Ale o ile ta ostatnia wczoraj ogłosiła intrygujący program cashback, dzięki któremu to właśnie w Operze są najbardziej opłacalne zakupy online. Tymczasem Firefox ma inny pomysł na siebie. W najnowszej wersji przeglądarki oznaczonej numerkiem 93.0 - firma rusza z rekomendacjami przy wyszukiwaniu. Problem polega jednak na tym, że poza treściami pod użytkowników, bazujących na wpisywanych przez nich frazach i algorytmach - Firefox będzie tam serwować także płatne treści od reklamodawców.
Podpowiedzi Firefoxa - nie tylko kontekstowe, ale także z treściami reklamowymi
Na stronach pomocy przeglądarki można poczytać co nieco na temat zmian i tego, jak działają podpowiedzi w Firefox:
Podpowiedzi Firefoksa to nowa funkcja która stanowi godny zaufania przewodnik po lepszej sieci, wyszukujący odpowiednie informacje i witryny, które pomogą ci osiągnąć twoje cele.
Podpowiedzi Firefoksa dostarczają podpowiedzi stron w pasku adresu. Kiedy podpowiedzi kontekstowe są włączone, Podpowiedzi Firefoksa używają twojej lokalizacji i kluczowych słów z wyszukiwania, aby dostarczyć ci podpowiedzi kontekstowe od Firefoksa i naszych partnerów przy jednoczesnym zachowaniu twojej prywatności.
Możesz dostosować Podpowiedzi Firefoksa w ustawieniach Firefoksa poprzez zarządzanie typami sugestii jakie będziesz otrzymywać oraz danymi, które będą wykorzystane aby dostarczyć ci podpowiedzi.
Najistotniejszym jednak wydaje się komunikat o tym, jak to będzie działało poza Stanami Zjednoczonymi:
Użytkownicy spoza USA będą otrzymywać podpowiedzi wyłącznie na podstawie lokalnych danych (historii przeglądania, zakładek, otwartych okien).
Reklamowe podpowiedzi w Firefoxie można wyłączyć. Jak to zrobić?
Dobra wiadomość jest taka, że ekipa odpowiedzialna za przeglądarkę pozwoli wyłączyć treści sponsorowane w opcjach. Umówmy się jednak - lwia część użytkowników na pewno tego nie zrobi, bo nawet nie będą świadomi tego, że coś takiego trafia do przeglądarkowych sugestii. Całe szczęście na swoich oficjalnych stronach pomocy, Mozilla podpowiada jak się ich pozbyć:
- Z paska menu u góry ekranu wybierz Firefox, a następnie Preferencje.
- Kliknij Prywatność i bezpieczeństwo po lewej i przewiń do sekcji Pasek adresu.
- Tam w sekcji Podpowiedzi wyszukiwania wystarczy odznaczyć pola odpowiedzialne za sponsorowane treści.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu