Felietony

FanPoint czyli kolejne narzędzie oferujące aplikacje dla Facebooka

Grzegorz Marczak
FanPoint czyli kolejne narzędzie oferujące aplikacje dla Facebooka
8

Można powiedzieć, że serwisów z dodatkowymi aplikacjami do Facebooka pojawia się jak tyle co grzybów po deszczu. Większość z nich jednak ogranicza się na starcie do kilku aplikacji (przeważnie konkursu, kupony itp). Tymczasem FanPoint czyli nowość w tej kategorii ma do zaoferowania swoim klientom o...

Można powiedzieć, że serwisów z dodatkowymi aplikacjami do Facebooka pojawia się jak tyle co grzybów po deszczu. Większość z nich jednak ogranicza się na starcie do kilku aplikacji (przeważnie konkursu, kupony itp). Tymczasem FanPoint czyli nowość w tej kategorii ma do zaoferowania swoim klientom o wiele więcej - choć trzeba przyznać, że niektóre z nich są dość banalne i bez FanPointa instaluje się je równie łatwo co z tym narzędziem (np Youtube).

Z własnych aplikacji FanPoint oferuje nam 3 rodzaje konkursów, tekstowe, fotograficzne i filmowe, mamy też możliwość stworzenia własnego formularza, zakładki z kuponami, prostej oferty handlowej czy też zaproszeń na imprezę. Jeśli chodzi o multimedia to poprzez FanPoint można dodać kanał Youtube ale też galerię filmów, zdjęć czy muzykę z własnym odtwarzaczem na stronie.

W sumie wiec FanPoint daje nam możliwość zainstalowania na naszej stronie aż do 15 różnych aplikacji. Każda aplikacja ma możliwość zmiany nagłówka i stopki zakładki poprzez edytor WYSYWIG a w pakietach premium możemy szaleć z CSS-em. Autorzy planują też dodać kilkanaście kolejnych aplikacji w tym roku.




Jeśli chodzi o ceny to na szczęście jest pakiet darmowy w którym możemy zainstalować do 6 aplikacji. Następne oferty są jednak już płatne i zaczynają się od 200 PLN miesięcznie a przy najwyższym pakiecie cena dochodzi nawet do 1000 PLN. Oczywiście płatne pakiety dedykowane są małym firmom i agencjom interaktywnym ale wydaje mi się, że ceny trzeba będzie trochę urealnić.

Bardzo ciekawy jestem czy tego typu biznes wystrzeli w PL, z pewnością wiele małych firm które mają swój fanpage na FB chętnie skorzystałoby z pomocy przy dodawani różnego rodzaju formularzy i prostych aplikacji. Sztuką jednak będzie dotarcie do tych firm. No i oczywiście jest jeszcze konkurencja - mimo iż z mniejszym portfolio na razie to jednak z dużymi planami.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

StartupFacebook