Miałem dzisiaj okazję pobawić się nowy startupem fanpagetrender.pl. Jak sama nazwa wskazuje jest to narzędzie do analizowania trendów i różnego rodzaj...
Dzięki fanpagetrender.pl wiele firm będzie też wreszcie będzie mogło zweryfikować działania agencji social media, które zatrudniają do prowadzenia strona na FB. Tutaj też może być wiele niespodzianek :) Może na przykład bardzo szybko zweryfikować, czy zatrudniona agencja umiejętnie zarządza i animuje społeczność czy też ich działania są tylko pozorne i tak naprawdę nie wzbudzają zainteresowania wśród fanów danej strony.
Jak więc wygląda fanpagetrender.pl od środka? Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że jes to cały czas usprawniania wersja beta więc nie wszystko jeszcze jest dostępne i pewnie nie wszystko liczone jest jeszcze tak dokładnie jak być powinno.
Moje konto jakie dostałem było od razu podpięte do fan page Antyweb oraz dodatkowo mam dołączony zestaw stron demo wśród których jest min. strona Kominka, Małego Głoda, Paczkomatów i Kuby Wojewódzkiego. Strony te stanowią jedną grupę po to aby pokazać jakie analizy porównawcze można w serwisie przeprowadzić (bo serwis min. służy do analizowania i porównywania konkurencyjnych marek).
Wewnątrz fanpagetrender.pl znajdziemy 4 sekcje zaczynając od szybkiego podglądu na nasze fanpage, następnie statystyki grupy (bo strony można grupować), statystyki fanpage - czyli szczegółowy zestaw wykresów i informacji związanych z konkretną stroną, ostatnia sekcja to natomiast porównania stron znajdujących się w konkretnej grupie.
Jeśli chodzi o o informacje jakie mierzy fanpagetrender to jest to dość spory zbiór ciekawych danych, wśród nich znajdziemy takie informacje jak :
- liczbę fanów
- liczbę aktywnych fanów
- % aktywnych fanów
- Interactivity Index - zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności w obrębie naszego fan page
- zestaw informacji o aktywności naszych fanów - czyli ilość komentarzy, lików, dodanych postów, multimediów, linków itp.
- mamy też informacje o nieaktywnych fanach naszej strony
Wszystkie powyższe dane możemy też oglądać z podziałem ze względu na czas czyli z ostatnich 7, 14 i 30 dni. Oczywiście mamy też wykresy na których co ciekawe możemy dodawać komentarze, dzięki którym możemy opisać przedstawione informacje.
Ponieważ serwis jest jeszcze w fazie beta dlatego nie analizowałem dokładnie danych jakie pokazuje - wydaje mi się, że zaniża nieco ilości komentarzy i lików ale to pewnie da się szybko skorygować.
To czego natomiast mi brakuje jeśli chodzi o dane (z pewnością zostanie w późniejszych etapach dodane) to analiza klasycznego ruchu czyli ilość odsłon danego wpisu, reakcja na konkretne wpisy, statystyki wiz, przejść na linkowane strony itp. Tak naprawdę informacji do analizy jest jeszcze bardzo (można z tego zrobić 2 megapanel) dużo choć rozumiem, że autorzy muszą się na początku skupić na tych najważniejszych.
Podsumowując - fanpagetrender.pl wygląda na porządnie przygotowane narzędzie z wieloma przydatnymi informacjami i ciekawym potencjałem jeśli chodzi o rozwój.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu