Moje przemyślenia

Fani żyłą złota dla marek - kto ma najwięcej miłośników w mediach społecznościowych?

MK
Marcin Kamiński
2

W czasach wielkiej popularności mediów społecznościowych dialog firm z klientami jest łatwy i jednocześnie ważny jak nigdy dotąd. Dlatego też bardzo istotne dla przedsiębiorstw i przynoszonych przez nich profitów są bazy fanów, budowane usilnie w serwisach typu Facebook, Twitter czy YouTube. Znana z...

W czasach wielkiej popularności mediów społecznościowych dialog firm z klientami jest łatwy i jednocześnie ważny jak nigdy dotąd. Dlatego też bardzo istotne dla przedsiębiorstw i przynoszonych przez nich profitów są bazy fanów, budowane usilnie w serwisach typu Facebook, Twitter czy YouTube. Znana z badań internetu firma KISSmetrics pokusiła się o sporządzenie ciekawej infografiki na ten temat. Czy wiecie, jaka marka posiada największą bazę fanów? Co dają fani posiadaczom małych biznesów? Przekonajcie się sami.

Media społecznościowe to idealne miejsce do prowadzenia dialogu marek z ich fanami, a także na przyciąganie nowych klientów, którzy mogą ostatecznie poprawić wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Dlatego nie bez znaczenia jest skala – duża baza fanów to jednocześnie większe szanse na sukces. Ciekawi zatem jesteście, kto ma najwięcej zwolenników w internecie?

Gdyby podsumować liczbę fanów na Facebooku i Twitterze, czyli najpopularniejszych serwisach społecznościowych, liderem okazuje się gwiazda muzyki – Lady Gaga. Udało jej się zgromadzić już 61,7 miliona entuzjastów. Na drugim miejscu jest marka Facebook z wynikiem 57,9 miliona, trzecie miejsce na podium zajmuje zaś Rihanna (57,5 miliona fanów). Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce pojawiają się jedynie idole muzyczni (Eminem, Shakira, Justin Bieber) oraz silne marki (YouTube, gra Texas Hold’em firmy Zynga).

Wśród najpopularniejszych marek na samym Facebooku znalazły się kolejno: Coca-Cola (34,5 miliona fanów), Starbucks (25,5 miliona), Oreo (23,1 miliona) oraz takie firmy jak: Red Bull, Converse, Skittles, PlayStation czy Pringles.

Dociekliwi zapytać mogą, co daje duża baza fanów marce. Prosty przykład – w trakcie kampanii reklamowej Old Spice, wykorzystującej wiralowy materiał wideo z Isaiahem Mustafą, sprzedaż żelu do kąpieli tej marki wzrosła w od 55 do aż 107%. Małe biznesy też mogą sporo zyskać na internetowych fanach – aż 50% małych przedsiębiorców w ten sposób zdobywa nowych klientów. Co więcej, 64% osób deklaruje, że chętniej kupuje produkty marek, które śledzi na Twitterze (oraz 51% na Facebooku).

KISSmetric na końcu infografiki podpowiada, jak w prawidłowy sposób podejść do tematu budowania bazy internetowych fanów. Po pierwsze, powinniśmy zdefiniować grupę odbiorców. Następnie wybrać odpowiedni ton wpisów oraz wybrać długoterminowo rodzaj angażujących treści. Nasza komunikacja z fanami powinna odbywać się w luźnej atmosferze, a wpisy pojawiać się wedle ściśle określonego planu. Na koniec pozostaje monitorowanie wyników i wprowadzanie bieżących zmian w celu poprawy naszego kanału komunikacji z klientami firmy.

Czy to, jakie marki lubicie na Facebooku czy Twitterze wpływa później na Wasze decyzje podczas zakupów? Czekamy na komentarze.

Źródło: 1.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

TwitterFacebook