Facebook

Facebook wprowadza Sklep z naklejkami. Powolna zmiana grupy docelowej serwisu?

GU
Grzegorz Ułan
18

Dowiedziałem się dziś o tym od znajomego na czacie FB. Przyznam szczerze, że pierwszy raz usłyszałem o tym pomyśle, więc krótka wyprawa do Google i okazuje się, że to już działa od kwietnia na mobilnej aplikacji Facebook Messengera. Sprawdzam na smartfonie, rzeczywiście. Z jednej strony to dobrze, ż...

Dowiedziałem się dziś o tym od znajomego na czacie FB. Przyznam szczerze, że pierwszy raz usłyszałem o tym pomyśle, więc krótka wyprawa do Google i okazuje się, że to już działa od kwietnia na mobilnej aplikacji Facebook Messengera. Sprawdzam na smartfonie, rzeczywiście. Z jednej strony to dobrze, że takie opcje są ukryte i nie uderzają po oczach przy samym korzystaniu z aplikacji, z drugiej od razu pytanie, po co takie fajerwerki i swoiste dożynki w zwykłym czacie?

Od razu przyszła mi do głowy myśl, komu się to może spodobać i kto będzie być może korzystał. Przypomniała mi się przygoda z GG czy NK, tam świetnie radziły sobie podobne gadżety.

Facebook zdaje sobie sprawę, że pokolenie na którym wyrósł na największą sieć społecznościową na świecie, powoli zaczyna odczuwać zmęczenie tym serwisem, a sam FB działać musi dalej. Pojawiają się nowi użytkownicy internetu, których trzeba przyciągnąć, by za kilka lat oni nie wybrali innej opcji w sieci na skupienie swojej aktywności. Już jakiś czas temu można było zaobserwować podobny krok ze strony Facebooka, a mianowicie obniżenie progu wieku przy zakładaniu konta, bodajże do 13 roku życia.

Zresztą Facebook nie jest osamotniony w takich działaniach, podobne atrakcje funduje swoim użytkownikom Google w swojej sieci społecznościowej, na razie również najpierw w aplikacjach mobilnych.

Osobiście nie mam nic przeciwko temu, rozumiem zamysł takich pomysłów, no i naturalną kolej rzeczy. Może trochę w prześmiewczym tonie informuje Was o kolejnej nowości na FB, być może się starzeje, ale chciałbym jeszcze doczekać kilku zapowiadanych wcześniej udogodnień dla Facebooka, a które on skąpo rozdziela tylko wybranym użytkownikom.

Pieski, kotki i inne maskotki oczywiście już mam i podejrzewam, że większość z Was również. Jeśli chcecie to sprawdzić u siebie, w okienku czatu kliknijcie ikonę emotikon i wybierzcie charakterystyczny koszyk z zakupami.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook