FACEBOOK wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników i na swoich portalach społecznościowych wprowadza rozwiązania, które rozszerzają funkcjonalność dotychczasowej platformy sprzedażowej Marketplace. Poznajcie Facebook Shops.
Facebook poinformował o uruchomieniu nowej platformy sprzedażowej Facebook Shops, która zastąpi dotychczasowe rozwiązania oferowane przez Marketplace. Ruch ten spowodowany jest oczekiwaniami małych i średnich przedsiębiorstw, którzy borykają się z pandemią COVID19 i szukają rozwiązań umożliwiających im przeniesienie części swojej działalności do sieci.
Facebook Shops pozwoli na tworzenie własnego sklepu internetowego, który będzie dostępny zarówno na Facebooki oraz Instagramie. Jak informują przedstawiciele firmy, utworzenie takiego sklepu jest proste i bezpłatne. Każda firma będzie mogła wybrać z swojej oferty konkretne produkty, które bają być wystawione na sprzedaż i dostosować kartę produktową do swoich potrzeb, a produkty wyeksponować z pomocą obrazów w tle i kolorowych motywów graficznych. Zainteresowani zakupami klienci będą mogli przeglądać oferty firm wchodząc bezpośrednio na ich profile na Facebooku lub Instagramie, z wykorzystaniem relacji lub wyświetlanych reklam. Facebook Shops pozwala na wygodne przeglądanie oferty, zapisywanie produktów i, co najważniejsze, składanie zamówień.
Facebook Shops. Nowa platforma sprzedażowa dla małych i średnich firm szukających prostych i wygodnych rozwiązań
Firma poinformowała także o rozpoczęciu testów rozwiązań lojalnościowych. Te pozwolą na otrzymywanie nagród od firm, w których robimy zakupy lub korzystamy z usług świadczonych tradycyjnie. Jako przykład podano klientów kawiarni, którzy będą mogli podłączyć zbierane punkty do konta na Facebooku i w ten sposób monitorować przysługujące im bonusy. W przyszłości tego typu rozwiązania będą połączone z Facebook Shops, a sklepy będą mogły tworzyć swoje własne programy lojalnościowe.
Zobacz też: Nowoczesny Facebook to miszmasz świetnych pomysłów i dramatycznego projektowania
Kiedy Facebook Shops zawitają do Polski? Tego firma nie zdradza. W pierwszej kolejności nowa usługa pojawiła się na rynku amerykańskim, jednak jej wdrożenie na kolejnych rynkach powinno zakończyć się w przeciągu kilku następnych miesięcy. W przyszłości z tych samych rozwiązań będzie można korzystać przy pomocy komunikatorów WhatsApp, Messenger, czy Instagram Direct. Gdy klient będzie potrzebował pomocy lub porady, dostępna będzie możliwość wysłania bezpośredniej wiadomości do firmy. W ten sam sposób będzie można zadać pytanie o produkty, czy śledzić przesyłki.
Źródło: Informacje prasowe
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu