Facebook nadal rośnie i to w każdej kategorii. Zwiększa przychody, zyski, nadal rośnie liczba użytkowników, pięknie rozwija się mobile. Kapitalizacja ...
Facebook przekroczył 2 miliardy przychodu kwartalnie. Na razie wszystko rośnie.
Facebook nadal rośnie i to w każdej kategorii. Zwiększa przychody, zyski, nadal rośnie liczba użytkowników, pięknie rozwija się mobile. Kapitalizacja spółki jest dziś na poziomie ponad 119 miliardów dolarów.
Jeśli chodzi o szczegóły to ten kwartał był rekordowy dla Facebooka. Przychody osiągnęły poziom 2.02 miliarda dolarów, zyski per akcja wyniósł 25 centów.
Ważną informacją dla akcjonariuszy będzie fakt, że Facebook dynamicznie rośnie w mobajl. W tym kwartale blisko połowa przychodów spółki pochodziło właśnie z tego kanału (dokładnie 49% zmiana z 41% w porównaniu do ostatniego kwartału).
Jeśli chodzi o przyrosty użytkowników. To w okresie miesięcznym mamy za ostatni kwartał ponad 1,189 miliarda aktywnych użytkowników. Patrząc na ilość użytkowników aktywnych dziennie również widać wzrost z 699 milionów w Q2'13 do 728 milionów w tym kwartale (25% wzrostu porównując rok do roku).
Liczba użytkowników mobilnych wzrosła natomiast do poziomu 874 milionów (45% rok do roku). Dziennie z mobilnego Facebook korzysta natomiast 507 milionów osób.
Podczas konferencji omawiające wyniki finansowe Facebook odniósł się również do plotek, że tracą popularność wśród młodych użytkowników internetu. Zauważyli spadki w liczbie nastolatków aktywnych dziennie natomiast na poziomie miesiąc wygląda to nadal stabilnie. Przy czym warto podkreślić, że nie odnieśli się do żadnych liczb czy też danych na poparcie tych informacji.
Niestety jak na zawodnika wyceniane na blisko 120 miliardów dolarów kwartalny zysk netto nie jest tak spektakularny. W tym kwartale osiągnęli bowiem 425 milionów dolarów. Warto jednak pamiętać, że Facebook dopiero w końcówce 2012 roku pokazał pierwsze zyski które od tamtej pory dynamicznie rosną.
W perspektywie ogłoszonych wyników finansowych nie widać na dziś zagrożeń dla Facebookowego biznesu. Oczywiście można stawiać pytania co będzie w perspektywie najbliższych 5 lat, gdzie jest tak zwany "sufit" dla Facebooka i jak dynamicznie będzie generował przychody z kanału mobilnego.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu