Facebook

Cały Facebook: najpierw przejmuje, później ubija. Zatęsknicie za aplikacją która zniknie za kilka tygodni ze sklepów?

Kamil Świtalski
Cały Facebook: najpierw przejmuje, później ubija. Zatęsknicie za aplikacją która zniknie za kilka tygodni ze sklepów?
Reklama

To koniec MSQRD w formie, jaki dotychczas znaliśmy. Kupiona w 2016 roku przez Facebooka aplikacja wkrótce zniknie z mobilnych sklepów.

Facebook i jego techniki: albo kopiowanie uwielbianych przez użytkowników pomysłów jeden do jednego, albo — by było sprawniej — kupowanie ich. Bo i po co się męczyć, skoro można wszystko mieć tu i teraz, od razu. Drugi scenariusz spotkał popularną aplikację bazującą na rozszerzonej rzeczywistości, która pozwala nakładać użytkownikom rozmaite maski: MSQRD. W 2020 na nikim te sztuczki nie robią już specjalnego wrażenia, bo przecież takie rozwiązania można spotkać wszędzie. W 2016 roku, kiedy Facebook kupował apkę, niewiele firm robiło to z taką klasą. Najwyraźniej jednak firma wzięła co chciała (technologie i rozwiązania?), a sama aplikacja (będąca, dodajmy, jedną z najpopularniejszych w 2016 roku) jest im zbędna — bo w kwietniu zniknie zarówno z App Store'a jak i Google Play.

Reklama


Zobacz też: Facebook banuje reklamy i oferty sprzedaży masek chroniących przed koronawirusem

To koniec MSQRD — ale wątpię, by w 2020 ktoś za programem faktycznie zatęsknił

Za niespełna miesiąc, trzynastego kwietnia, MSQRD zniknie z mobilnych sklepów — i to już ostatnie dni, by pobrać i cieszyć się aplikacją w obecnej formie. Biorąc pod uwagę popularność filtrów AR i tego, że można je spotkać na każdym kroku w wielu popularnych programach — trzymanie "niewygodnej", aktualizowanej ostatni raz kilka lat wstecz produkcji, wydaje się być pomysłem co najmniej dziwnym. I jedynym powodem jaki przychodzi mi na myśl, jest honorowe dotrzymanie umowy, którą FB rzekomo obiecał twórcom platformy — MSQRD miał pozostać osobną, stale aktualizowaną, aplikacją. Jako że nowości tam nie uświadczyliśmy od końcówki 2016 roku, sprawy jednak nie poszły jak należy. No ale technologia poszła w świat: rozwiązań znanych z aplikacji nie brakuje we flagowych produktach Facebooka. Czy nie o to zawsze chodziło? ;-)

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama