Lista czynności, których nie wykonamy na Facebooku skraca się z każdym miesiącem. Od dzisiaj polscy użytkownicy serwisu mogą wystawiać przedmioty na sprzedaż i przeglądać oferty sprzedawców z okolicy. Wystartował Facebook Marketplace.
Działanie Marketplace jest banalnie proste. Po wybraniu tej kategorii w menu Facebooka (po lewej stronie na desktopie, w klasycznym menu na urządzeniach mobilnych) znajdziemy się w dedykowanej ogłoszeniom sekcji. Na samej górze widoczne są najpopularniejsze kategorie, zaś poniżej kreator ogłoszenia przypominający pole dodawania zwykłego posta. Nie zabrakło filtra ogłoszeń, dzięki któremu unikniemy przeglądania rzeczy, które nas w ogóle nie interesują.
Facebook Marketplace - sprzedawaj i kupuj na Facebooku
Dodawanie własnego ogłoszenia o sprzedaży ogranicza się do dodania zdjęcia, nazwania przedmiotu, określenia lokalizacji, podania ceny i waluty oraz wpisania ewentualnych dodatkowych informacji. Widok ogłoszenia zawiera podane przez nas dane, a co ważniejsze kilka przycisków. "Interesuje mnie" pozwala zapoznać się z pełną treścią ogłoszenia, a trzy poniżej, kolejno, skontaktowanie się ze sprzedawcą, zapisanie na później i udostępnienie.
Facebook już od dawna służy wielu osobom, jako platforma sprzedażowa, a dedykowane takim aktywnościom (lub konkretnej tematyce) grupy umożliwiają szybsze docieranie do potencjalnych klientów. Marketplace ma uczynić Facebooka bardziej globalnym serwisem w tej kwestii, ponieważ niezależnie od naszego miejsca zamieszkania możemy przejrzeć oferty z innych miast i na przykład podczas wyjazdu sfinalizować transakcję. Wprowadzenie do Polski Facebook Marketplace czyni nasz kraj jednym z 19 krajów w Europie i 27 na świecie, gdzie nowość już funkcjonuje.
Na chwilę obecną Marketplace nie jest dostępny na moim koncie, ale u pierwszych użytkowników powinien być widoczny już wkrótce.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu