20

Facebook ma poważny problem – blisko 9% kont w serwisie nie spełnia regulaminu, a problem narasta

Wedle najnowszych oficjalnych danych, około 83 miliony kont na Facebooku jest fałszywych lub łamie regulamin serwisu. Czy to dużo czy mało? Oceńcie sami, bowiem suma ta stanowi 8,7% wszystkich kont na Facebooku, których obecnie jest 955 milionów. Mimo to, fałszywe konta to spory problem i wyzwanie dla największego serwisu społecznościowego świata, z którym stara się […]

Wedle najnowszych oficjalnych danych, około 83 miliony kont na Facebooku jest fałszywych lub łamie regulamin serwisu. Czy to dużo czy mało? Oceńcie sami, bowiem suma ta stanowi 8,7% wszystkich kont na Facebooku, których obecnie jest 955 milionów. Mimo to, fałszywe konta to spory problem i wyzwanie dla największego serwisu społecznościowego świata, z którym stara się walczyć dbając nie tylko o siebie, lecz także o reklamodawców, pompujących do Facebooka ogromne sumy pieniędzy. Mimo to cena akcji Facebooka osiąga najniższy poziom w historii.

Jak podał oficjalnie sam Facebook, 8,7% wszystkich kont w serwisie jest fałszywych lub łamie regulamin. To jednak nie koniec. Blisko 5% kont okazuje się być duplikatami, co oznacza, że te same osoby zakładają na Facebooku po kilka kont, wykorzystując do tego różne adresy poczty elektronicznej. Nieco mniejszym, lecz nadal wyzwaniem dla administratorów serwisu są konta zakładane zwierzętom czy przedmiotom, co wedle regulaminu nie powinno mieć miejsca.

Dlaczego wiarygodność kont zakładanych w serwisie jest dla Facebooka tak ważna? Z pewnością chodzi o reklamodawców, dzięki którym spółka jest w stanie utrzymać siebie i wiele innych mniejszych firm. W ostatnim czasie świat obiegła informacja, że nawet 80% kliknięć w reklamy na Facebooku generowanych jest przez automaty i boty. Aby zwiększyć swoją wiarygodność dla firm kupujących reklamy Facebook musi zatem nieustannie dbać o zgodność profili z regulaminem. Ponoć aż 20,000 profili uznanych za fałszywe jest kasowanych każdego dnia.

Facebook musi stanowczo stanąć do walki z fałszywymi kontami, botami oraz spamem w swoim serwisie. Aby utrzymać reklamodawców należy przekonać ich, że warto w serwis inwestować. Przychodzić to będzie chyba niestety coraz trudniej, bowiem cena jednej akcji od momentu giełdowego debiutu Facebooka spadła już o 50%!

Przy okazji przypominamy wskazówki o tym, jak rozpoznać fałszywe konto na Facebooku, które publikowaliśmy na początku tego roku.

Źródło obrazka: 1.