4

Facebook i Samsung partnerami? – wycieczek Zuckerberga ciąg dalszy

Podróżowanie najwidoczniej weszło już na dobre w krew Markowi Zuckerbergowi. Oczywiście nie mam tu na myśli wycieczek krajoznawczych, a biznesowe wizyty, których częstotliwość w ostatnim czasie wyraźnie się nasiliła. Tym razem założyciel Facebooka odwiedził Koreę Południową, gdzie spotkał się prezydent tego kraju, a także z przedstawicielami Samsunga. Temat rozmów mógł być tylko jeden – użycie […]

Podróżowanie najwidoczniej weszło już na dobre w krew Markowi Zuckerbergowi. Oczywiście nie mam tu na myśli wycieczek krajoznawczych, a biznesowe wizyty, których częstotliwość w ostatnim czasie wyraźnie się nasiliła. Tym razem założyciel Facebooka odwiedził Koreę Południową, gdzie spotkał się prezydent tego kraju, a także z przedstawicielami Samsunga. Temat rozmów mógł być tylko jeden – użycie smartfonów i tabletów w korzystaniu z Facebooka. Czy już niedługo czeka nas rewolucja w mobilnych reklamach?

Jeszcze w maju informowałem Was o wizycie jaką Zuckerberg odbył w Polsce, gdzie spotkał się z Ministrem Administracji i Cyfryzacji, Michałem Bonim. Przyjazd ten był częścią tournée jakie Mark urządził sobie po Europie – odwiedził wtedy także Danię i Niemcy. Jednak czwarta gospodarka Azji to partner do rozmów zupełnie innego kalibru niż Polska, zwłaszcza biorąc pod uwagę obecność Samsunga.

Nie jest tajemnicą, że od czasu debiutu Facebooka na giełdzie w maju 2012 roku, jego akcje permanentnie tracą na wartości. Początkowo jednym z powodów takiego stanu rzeczy było przede wszystkim napompowanie bańki inwestycyjnej, która jednak nie pękła, a długim okresie doprowadziła raczej do urealnienia wartości spółki, której obecne ceny akcji są o 37 % niższe niż początkowe.

Wiele osób zwraca jednak uwagę na rosnący udział urządzeń mobilnych w korzystaniu z największej sieci społecznościowej świata. A jak wiadomo, akurat w tym wydaniu portal nie przynosi swoim właścicielom zysków w postaci wpływów z reklam. I właśnie przedyskutowanie tego problemu było głównym punktem rozmów Zuckerberga z przedstawicielami Samsunga, który jest przecież największym obecnie producentem smartfonów na świecie.

»ï¼ºÀüÀÚ ¹æ¹®ÇÑ ÀúÄ¿¹ö±×

Drugim punktem wizyty było spotkanie z prezydent Korei Południowej Park Geun Hye, gdzie przez pół godziny dyskutowano nad promocją technologicznych start-upów. Dodatkowo Zuckerberg zapewnił, że w przyszłości zamierza jeszcze więcej inwestować w gospodarkę tego „azjatyckiego tygrysa”.

Reklamy w mobilnej wersji Facebooka, na pewno znacząco polepszyłyby finansowy stan Facebooka, jednak najpewniej odbiłoby to się na wygodzie korzystania z serwisu. Można jednak z dużą dozą pewności założyć, że portal dalej będzie inwestował w swoją aplikację Home, gdyż jak niedawno pisał Konrad: „To zbyt duży projekt, by Facobook po prostu odpuścił”.

A kto wie, jeśli partnerstwo Samsunga i Facebooka, rzeczywiście stanie się faktem, to HTC nie będzie wkrótce jedynym producentem, tworzącym dedykowane telefony do obsługi największej sieci społecznościowej świata.

Foto 1, 2