Polska firma ExpertSender startowała podczas kryzysu w 2009 roku. Dziś są jednym z najważniejszych graczy na największych światowych rynkach.
Startowali podczas kryzysu, dziś są na szczycie. Znacie polską firmę ExpertSender?
Nie da się ukryć, że ostatnie czasy są trudne -- i raczej nikt nie myśli o startowaniu z wielkim biznesem w czasie pandemii. Faktem jest, że gdy ktoś traci -- ktoś inny zyskuje, czego świetnym przykładem są bijące rekordy popularności Netflix i Zoom, który z 10 milionów użytkowników urósł w kilka tygodni do... 300 milionów użytkowników! Ale to usługi które są obecne na rynku od lat. A co z tymi, które chciałyby dopiero rozpocząć swoją przygodę? Prawdopodobnie porwą się na takie zabiegi tylko szaleńcy -- ale jak pokazuje przykład ExpertSender, czasem warto. Oni też startowali w czasach kryzysu -- tego w 2009 roku. Ale dzięki dobrze opracowanemu biznesplanowi, dopieszczonemu produktowi i elastyczności -- udało im się szybko odnieść globalny sukces!
Polska firma hitem na największych światowych rynkach
ExpertSender to firma specjalizująca się w narzędziach do wysyłki kampanii marketingowych online. Mimo że firma powstawała w Polsce -- to ekipa nad nią pracująca miała już doświadczenie w pracy w największych korporacjach rozsianych po całym świecie:
Światowy kryzys na początku naszej drogi trochę wszystko skomplikował, ponieważ musieliśmy zmienić grupę odbiorców platformy. Jednak jedna rzecz pozostała niezmienna - celem od początku była Ameryka. Znajomość tego rynku pozwoliła nam przekonać tamtejsze organizacje, żeby zaufały firmie z Polski. Oferowaliśmy nasze narzędzie do darmowych testów. To była ogromna i ryzykowna inwestycja, która na szczęście się opłaciła. Teraz wiedza i doświadczenie zdobyte właśnie tam pozwalają nam oferować konkurencyjny produkt zarówno na rodzimym rynku jak i na całym świecie - dodaje Krzysztof Jarecki, prezes ExpertSender
Startowali w Stanach Zjednoczonych, gdzie udało im się rozkochać w sobie rynek. Później przyszedł czas na podbicie serc innych dużych graczy: ExpertSender okazał się hitem w Rosji (są tam drugim najczęściej wybieranym narzędziem do wysyłki maili), Chiny, Brazylię, ale wśród rynków na których działają jest również Polska. W sumie jest to narzędzie, z którego pomocy korzysta ponad 1000 marek, a w minionym roku firma odnotowała przychód 15,2 mln zł.
Start, jak na czasy kryzysu przystało, nie był łatwy. Narzędzie miało wyglądać nieco inaczej, ale trzeba było zweryfikować plany, dostosować je do nowej sytuacji. Obecnie platforma serwuje spersonalizowane, bazujące na całych pakietach danych, kampanie rozsyłane za pośrednictwem poczty e-mail, SMSów, powiadomień na stronach www oraz w aplikacjach mobilnych
Platforma według początkowych założeń miała mieć zestaw różnych możliwości, ale ze względu na zmianę biznesową musieliśmy wybrać i dopracować najważniejsze funkcjonalności systemu. Jak się później okazało właśnie to przygotowanie było kluczem do sukcesu. Dodatkowo przed startem systemu testowali go klienci. Wszystko było sprawdzone i to na wielu milionach wysłanych maili na wersji beta. - dodaje Łukasz Kalita, Dyrektor ds. Technologicznych w ExpertSender
Myślę, że kryzysowe sytuacje to dodatkowe kłody pod nogi przy starcie nowego systemu -- mimo wszystko firmy takie jak ExpertSender udowadniają, że nie ma rzeczy niemożliwych. I nawet startując w tak niesprzyjających warunkach można odnieść sukces. Prawdopodobnie wymaga to dodatkowej determinacji i lepszych planów, wierzę że sukces przyćmiewa trudniejsze chwile i momenty zwątpienia. Ale startująca w trudnym momencie firma obecnie obsługuje takie marki jak Answear, Vans, Victoria Secret, Starbucks, Michelin, Mitsubischi, Citroen czy National Geographic!
Źródło: informacja prasowa
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu