Ecosia to wyszukiwarka treści online która przekazuje większość zysku na cele ekologiczne. Warto dać jej szansę, jeżeli chcemy pomóc naszej planecie.
Nasz klimat się zmienia i jako społeczeństwo jesteśmy tego (chyba) coraz bardziej świadomi. Dlatego też bardzo cieszy każda inicjatywa, która ma na celu zapobiegnięcie postępującej degradacji środowiska naturalnego. Jedną z takich inicjatyw było chociażby #teemtrees - grupa youtuberów dzięki wsparciu społeczności posadziła w ciągu dwóch lat ponad 22 miliony drzew. Jednak im więcej organizacji będzie w stanie się w to zaangażować, tym większe szanse na to, że zmiany klimatu da się złagodzić. Niedawno swoimi wynikami podzieliła się jedna z alternatywnych dla Google wyszukiwarek, która większość swoich przychodów przekazuje właśnie na cele ekologiczne. I trzeba przyznać - są imponujące.
Ecosia posadziła już ponad 125 milionów drzew. Średnio - jedno dwie sekundy
Ecosia to mało znana u nas niemiecka firma, która stoi za wyszukiwarką o tej samej nazwie. Na rynku działa od 2009 roku. To, co ją wyróżnia to fakt, że znaczną większość swoich przychodów oddaje organizacjom non-profit zajmujących się właśnie sadzeniem drzew. W kwietniu wyszukiwarka zanotowała 2,25 mln euro przychodu, z czego 47 proc. (czyli ok. 80 proc. zysku) przekazała na sadzenie drzew. Ponieważ firma co miesiąc publikuje dokładne raporty na temat tego, na co idą pieniądze i jakie są efekty ich pracy, wiemy, że od momentu swojego powstania w 2009 r. udało im się posadzić ponad 125 mln drzew. Oznacza to, że firma sadzi jedno drzewo co dwie sekundy. Robi to dzięki reklamom, które do Ecosii dostarcza Bing. Jak przyznaje prezes, pomimo tego, że niektóre hasła są bardziej, a niektóre mniej lukratywne, średnio z jednego wyszukiwania platforma pozyskuje 0.005 euro. Jeżeli chodzi o samo sadzenie drzew, firma kieruje się bardzo jasnymi zasadami, nie sadząc inwazyjnych gatunków i dbając o bioróżnorodność regionów. Działa głównie w regionach Afryki czy Ameryki Południowej, gdzie sadzi 750 różnych gatunków drzew.
Patrząc na wykres popularności, można się zaskoczyć, ponieważ obecnie Ecosia posiada udział 0,4 proc. rynku, podczas gdy znacznie bardziej medialne DuckDuckGo - 0,5 proc. Google oczywiście dominuje mając ponad 93 proc. udziału - resztę zgarnia m.in. Bing. Firma wyszukiwarka zaliczyła spory skok popularności po pożarach lasów tropikalnych w 2019 r. - liczba użytkowników zwiększyła się wtedy o 1150 procent. Dzięki temu, że Ecosia jest firmą zdolną pokryć własne wydatki i nie ma inwestorów, którym trzeba wypłacać dywidendy, firma może się spokojnie rozwijać. Ostatnio nawiązała m.in. współpracę z CombinedHotels. Jeżeli zdecydujemy się zarezerwować hotel przez wyszukiwarkę, ta dostanie z tego tytułu określony profit. Im wyższa kwota jaką zapłacimy za hotel, tym więcej drzew będzie można posadzić.
Skusicie się na spróbowanie Ecosii?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu