Mniej zużywanego papieru i krótszy czas spędzany na lotniskach. Alaskijskie linie lotnicze chcą to osiągnąć pozbywając się standardowych zawieszek na bagaże.
Krótsze kolejki i szybsze odprawy. Wszystko dzięki bagażowym zawieszkom z e-papieru
Podróże samolotem mają jedną kluczową wadę – proces przygotowawczy ciągnie niemiłosiernie. Odprawy, czekanie i stanie w kolejkach. Dokumenty, wydruki, papiery i zawieszki na bagażach. O wielu rzeczach trzeba pamiętać i na wiele zwracać uwagę. Doceniam więc wszelkie formy przyspieszenia i uproszczenia tego procesu. Od niedawna linie lotnicze próbują raczkować w kwestii zamiany papierowych zawieszek bagażowych na ekologiczne odpowiedniki, które przyspieszą proces odprawy. Przewoźnik z Alaski chce całkowicie postawić na ten pomysł.
Koniec papierowych przywieszek podczas odprawy?
E-papierowe zawieszki na bagaże są już używane przez British Airways, jednak klienci nie wykazują jeszcze szczególnego entuzjazmu. Technologia polega na wdrożeniu urządzeń wielokrotnego użytku wykorzystujących e-papierowe wyświetlacze, dzięki czemu podróżnik może samodzielnie dokonać odprawy w aplikacji mobilnej. Brytyjskie linie wprowadziły je jako alternatywę, która kosztuje około 330 zł. Alaska Airlines chce natomiast całkowicie zastąpić papierowe przywieszki, dzięki czemu przede wszystkim oszczędzi niemałą ilość papieru, a dodatkowo skróci czas, jaki pasażerowie przebywają na lotnisku.
Użytkownik będzie mógł samodzielnie wygenerować i odprawić swój bagaż dzięki dedykowanej aplikacji, zbliżając smartfon do e-papierowej zawieszki. Urządzenie nie wymaga ładowania, bowiem nie posiada wbudowanej baterii.
„Ta technologia pozwala naszym gościom znakować własne bagaże w ciągu kilku sekund i sprawia, że cały proces odprawy prawie odbywa się poza lotniskiem” – Charu Jain, starszy wiceprezes ds. merchandisingu i innowacji
Sprzęt ma być wodoodporny i na tyle wytrzymały, aby sprostać trudom lotniskowej rzeczywistości (czyt. graniu Twoim bagażem w rzut na odległość przez pracowników lotniska). Początkowo Alaska Airlines rozda 2500 zawieszek swojej załodze, a następnie wdroży kilkuetapowy program wymiany, rozszerzając go o kolejne lotniska i stając się pierwszą linią lotniczą w USA, która wykorzystuje tę technologię.
Stock image from Depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu