Amazon uruchomił swój sklep internetowy w polskiej wersji na początku marca tego roku, tak więc w niespełna rok udało mu się przebić do TOP 10 najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce.
Amazon wskoczył już do TOP 10 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce
Oczywiście nie bez znaczenia był tu okres przedświąteczny i listopadowe festiwale zakupowe, ale dostępne były przecież w wielu sklepach, więc można tu mówić o sporym sukcesie. Być może przyczyniła się do tego też szybka premiera pakietu Amazon Prime, który kosztuje zaledwie 49 zł rocznie, a oprócz darmowych dostaw można w jego ramach korzystać też z serwisu stramingowego Amazon Prime Video.
Czołowe serwisy e-commerce w sierpniu 2021 r. (badanie Mediapanel) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
marka | użytkownicy | zasięg |
Allegro (www+aplikacja) | 20 348 010 | 61,24% |
AliExpress (www+aplikacja) | 11 050 020 | 33,26% |
Media Expert | 9 395 838 | 28,28% |
EURO RTV AGD | 7 821 036 | 23,54% |
Empik (www + aplikacja) | 7 314 462 | 22,02% |
Rossmann (www + aplikacja) | 7 155 540 | 21,54% |
Vinted (www + aplikacja) | 6 511 914 | 19,60% |
Eobuwie (www + aplikacja) | 5 426 838 | 16,33% |
Castorama (www + aplikacja) | 5 216 400 | 15,70% |
Lidl | 4 776 246 | 14,38% |
Przemawiać za tym może też fakt, że jeszcze w sierpniu sklep Amazona nie „łapał” się do TOP 10, mimo niskiego progu wejścia poniżej 5 mln użytkowników.
Czołowe serwisy e-commerce w listopadzie 2021 r. (badanie Mediapanel) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
marka | użytkownicy | zasięg |
Allegro (www+aplikacja) | 21 795 318 | 73,01% |
AliExpress (www+aplikacja) | 13 066 434 | 43,77% |
Media Expert | 12 195 522 | 40,85% |
EURO RTV AGD | 9 569 988 | 32,06% |
Empik (www + aplikacja) | 8 360 496 | 28,01% |
Vinted (www + aplikacja) | 7 408 098 | 24,81% |
Rossmann (www + aplikacja) | 7 176 114 | 24,04% |
Amazon (www + aplikacja) | 6 316 866 | 21,16% |
DOZ (www + aplikacja) | 6 284 304 | 21,05% |
Sinsay | 6 181 596 | 20,71% |
Według danych branżowego portalu Wirtualnemedia.pl, próg 5 mln Amazon przekroczył w październiku 2021 - a dokładnie odwiedziło go w tym miesiącu 5 555 466 internautów, ale już w listopadzie zasięg ten powiększyli aż o prawie milion, to pozwoliło zająć tej platformie 8 miejsce wśród najpopularniejszych w Polsce.
Na uwagę zasługuje tu też spory wzrost Media Expert - w październiku 9 862 074, a w listopadzie wzrost aż o ponad 2 mln użytkowników do poziomu 12 195 522, tak więc można powiedzieć, że wygrali listopadowe wyprzedaże z największym konkurentem wśród elektromaeketów EURO RTV AGD.
Jeśli chodzi o czołowe serwisy e-commerce, Allegro urosło w miesiąc o prawie 800 tysięcy użytkowników, a AliExpress o prawie 1,5 mln.
Źródło: Wirtualnemedia.pl.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu