Co z tym Google+? Tego pytania trudno dzisiaj nie zadawać. Nie ma niemal tygodnia, aby na tym serwisie społecznościowym nie pojawiały się nowe funkcje i rozszerzenia. Ostatnim dużym wydarzeniem było wprowadzenie stron dla firm, ale mniejszych dodatków, jak chociażby częściowa integracja z YouTube, m...
Na to pytanie jest niezwykle trudno odpowiedzieć, gdyż firma raczej skąpi dokładnych informacji dotyczących Google+. Obecnie można szacunkowo określić liczbę użytkowników tego serwisu na około 40 milionów osób i choć jest to naprawdę dobry wynik, biorąc pod uwagę fakt, że Google+ jest dostępne dla wszystkich dopiero od niedawna, to pojawia się wiele sprzecznych sygnałów dotyczących rozwoju tego serwisu.
Jednym z tych sygnałów, który raczej wskazuje na stagnację niż rozwój, są przygotowane przez NetMarketShare dane, według których Google+ jako źródło skierowań z miesiąca na miesiąc spada w rankingach, z 0,00354 procent wszystkich przekierunkowań w sieci w lipcu do 0,00064 w listopadzie. W tej dziedzinie serwis firmy z Moutain View jest daleko w tyle za LinkedIn, Twitterem czy Mashable, o Facebooku nawet nie wspominając. Zwłaszcza, że serwis Zuckerberga ma o 1000 razy lepszy wskaźnik, bo aż 0,66% i w ostatnich miesiącach utrzymuje się on mniej więcej na tym samym poziomie. Wprawdzie dane te nie przesądzają o kondycji, w jakiej znajduje się serwis, ale dają pewien obraz zaangażowania jego użytkowników, co przecież w przypadku social media jest niezwykle istotne dla rozwoju samego serwisu, ale również dla reklamodawców.
Nieco lepiej to wygląda w Stanach Zjednoczonych, przynajmniej według Experian Hitwise. Zgodnie z informacjami opublikowanymi niedawno przez ten serwis, Google+ odnotowało o 25% więcej odwiedzin w listopadzie niż w październiku z wynikiem prawie 7 milionów odwiedzin. Według serwisu zwiększyła się również liczba przekierunkowań, przy czym najwięcej Google+ zyskuje dzięki innym usługom i produktom Google, takim jak Gmail czy YouTube (choć i Facebook robi swoje).
Co więc się dzieje z Google+? Przyjdzie nam poczekać z odpowiedzią na to pytanie. Na pewno firma szykuje kolejne zmiany w serwisie. Podobno do końca roku ma pojawić się możliwość zarządzania firmowymi kontami przez więcej, niż jednego administratora. Brak tej kluczowej funkcji nieco przyćmił efekt startu firmowych stron na G+. Na razie chyba Google może zapomnieć o szybkim dogonieniu Facebooka i przed serwisem tej firmy długa i żmudna walka o każdego nowego użytkownika.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu