8

Koreańczycy z entuzjazmem przyjęli DICE+. Teraz czas na pokaz w Polsce

Kilka miesięcy temu publikowaliśmy wywiad z twórcami projektu DICE+. Panowie sporo opowiedzieli o swoim produkcie, strategii rozwoju i plnach na najbliższa przyszłość. Wspomnieli także o targach Korea Serious Game Festival, na które zaproszono ich podczas imprezy E3 w Los Angeles. Jak pomysł z Polski został przyjęty w Azji? Od samej imprezy KSGF minęło już trochę […]

Kilka miesięcy temu publikowaliśmy wywiad z twórcami projektu DICE+. Panowie sporo opowiedzieli o swoim produkcie, strategii rozwoju i plnach na najbliższa przyszłość. Wspomnieli także o targach Korea Serious Game Festival, na które zaproszono ich podczas imprezy E3 w Los Angeles. Jak pomysł z Polski został przyjęty w Azji?

Od samej imprezy KSGF minęło już trochę czasu (event miał miejsce na poczatku września), więc sytuacja w firmie i wokół jej produktu zdążyła się uspokoić, dzięki czemu można było na przeanalizować ostatnie wydarzenia. A jest się nad czym „pochylić” – targi w Seongnam w Korei Południowej to stosunkowo duże i popularne wydarzenie (zwłaszcza w kraju organizatora) i z pewnością warto prezentować na nim swoje pomysły. Biorąc pod uwagę, że zaproszenie na targi skierowali do twórców DICE+ przedstawiciele rządu południowokoreańskiego, po prostu nie wypadało z niego nie skorzystać. Efekty?

Według samych zaproszonych, elektroniczna kostka była hitem imprezy i przyciągała na stoisko tłumy ludzi, którzy nie tylko poświęcali jej sporo czasu, ale też wracali, by kolejny raz „przetestować” produkt. Z tej opcji skorzystał też Moon-soo Kim – gubernator prowincji, do której należy Seongnam, co dodatkowo podniosło zainteresowanie sprzętem. Powinniśmy wierzyć tym zapewnieniom? Gdy spojrzy się na zdjęcia i filmy z imprezy, a także film dostępny na stronie KBS (duża koreańska stacja telewizyjna), to można odnieść wrażenie, że nikt w tym przypadku nie przesadza i nie ubarwia rzeczywistości: Koreańczycy faktycznie byli zainteresowani kostką i spodziewam się, że przypadła im ona do gustu (jak wiadomo, podejście Azjatów do gadżetów tego typu jest trochę inne, niż w Polsce, a nawet w pozostałych krajach europejskich).

Firma GIC (twórcy kostki) odniosła zatem sukces na targach w Korei Południowej, ale pytanie, czy uda im się na tym zarobić? Trudno dzisiaj o konkrety w tej kwestii, jednak padły zapewnienia, iż przeprowadzono kilka ważnych rozmów biznesowych. Ponoć chodzi o koncerny międzynarodowe, więc efekty tej współpracy mogłyby dać Polakom sporego kopa. Dowiedzieliśmy się, że firma pojawi się w tym roku w Korei jeszcze dwukrotnie, a to chyba najlepszy dowód na to, iż wokół produktu dzieje się coś pozytywnego. A skoro powiedziało się A…

Na stronie DICE+ już teraz widnieje informacja, iż firma pojawi się ze swym produktem na WCG (6 października, Multikino Złote Tarasy w Warszawie). GIC jest partnerem tego eventu i nie tylko zamierza pokazać kostkę polskiej publiczności i umożliwić ludziom kontakt z tym produktem, ale też podkręcić atmosferę wokół niego, organizując konkurs, w którym można będzie zgarnąć urządzenie – brzmi ciekawie i pewnie nie będą narzekać na brak chętnych. Na tym jednak nie koniec podróży, ponieważ kostka odwiedzi jeszcze kilka lokalizacji, o których wiadomo już dziś. Co widnieje na liście?

Firma wzięła udział w GIT, pojawi się w Brazylii na Futurecom, a także na CES w USA i gamescom., a za sprawą uczestnictwa w programie Ministerstwa Gospodarki, promującym branżę IT, neleży się także spodziewać kostki na Japan IT Week, IT Innovations Expo w Szwecji, MWC w Barcelonie czy Intertelecom w Łodzi. Reasumując: dzieje się. Firma zapewnia, iż nadal rozwija i udoskonala produkt, a w zanadrzu mają ponoć kilka niespodzianek, więc czekam na spełnienie tych obietnic. GIC wykorzystuje szansę, jaką dały im targi w Los Angeles i najwidoczniej nie zamierza zwalniać – pozostaje nam trzymać za nich kciuki, bo sprzęt może się stać świetną promocją dla całego polskiego sektora IT.