Tabletowy "boom" trwa w najlepsze. Kolejni producenci prezentują swoje nowe produkty, a konsumenci tylko zacierają ręce w oczekiwaniu na swój wymarzon...
Dobrze wiemy, że prym w liczbie sprzedanych sztuk tebletów wiedzie firma Apple. Inne firmy, takie jak Samsung czy Asus od dłuższego czasu próbują przekonać użytkowników o braku wyższości iPada nad innymi tabletami, niestety są one nadal niedoceniane. Czy aby na pewno?
W przesłanym nam raporcie czytamy, że aż 84% użytkowników Ceneo.pl wybierało tablety z systemem Android na początku 2012 roku, a tylko 9% z nich zdecydowało się na tablet od firmy Apple. Co ciekawe, w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2011 nastąpił istny przewrót - w pierwszych trzech miesiącach tego roku na fotelu lidera, Apple zostało zastąpione przez Asusa i spadło na 4 miejsce. Dla mnie sporym zaskoczeniem jest druga pozycja - objęła ją firma Goclever.
Jednak na przestrzeni od czerwca do sierpnia sytuacja nieco “unormowała się” - liderem pozostał Asus, który cieszy się takim samym zainteresowaniem co produkty Apple - na poziomie 15%. Zaraz za pierwszą dwójką jest Samsung, a Goclever nie odpuszcza i czai się tuż za podium.
Zaskoczeniem nie jest fakt, że jednym z decydujących czynników o zakupie tabletu jest naturalnie jego cena - dwa najpopularniejsze tablety kupowane przez Polaków nie kosztowały więcej niż 800 złotych. Wyraźnie widać więc, że Polacy nie są jeszcze gotowi na “większą inwestycję” w urządzenie typowo rozrywkowe, ponieważ tablety najczęściej używane są do przeglądania Sieci, oglądania filmów, grania czy czytania książek.
Okazuje się także, że w pierwszym kwartale 2012 roku rozmiary 10,1 cala i 7 cali nie miały sobie równych - najzwyczajniej w świecie pragniemy dysponować tabletem z naprawdę sporym ekranem, niemal dorównującym temu w laptopie lub urządzeniem mobilnym, które będziemy mogli zabrać zawsze ze sobą.
Jak więc widać Polacy sięgają głównie po tańsze tablety. Pojawiają się one najczęściej w promocyjnych ofertach sklepów z elektroniką, ale także hipermarketów i sieci sklepów dyskontowych i dzięki temu mogą dotrzeć do większej ilości klientów.
Jak pisałem, “boom” na tablety trwa już od jakiegoś czasu i trwać będzie - przed nami wejście na rynek tabletu Surface od Microsoftu i większego Kindle Fire HD 8,9”. Interesujące są także hybrydy laptopów i tabletów z Windows 8, które rzeczywiście mogą sporo namieszać, jeżeli chodzi o ten segment - w końcu możliwy będzie zakup jednego urządzenia zamiast dwóch. Z niecierpliwością oczekuję chwili, gdy będę mógł sam przekonać się czy takie rozwiązanie mnie w pełni usatysfakcjonuje i tablet z laptopem okażą się zwykłym nadbagażem.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu