Microsoft

Wiemy, kiedy zobaczymy nowego Xboksa

Konrad Kozłowski
Wiemy, kiedy zobaczymy nowego Xboksa
Reklama

Nowego Xboksa, zgodnie z oczekiwaniami i wcześniejszymi zapowiedziami, zobaczymy podczas targów E3. Te odbywać się będą w czerwcu w Los Angeles.

Na rozesłanych do prasy zaproszeniach widnieje grafika prezentująca układ wewnątrz Xboksa Scorpio oraz data 11 czerwca 2017 roku. Konferencja rozpocznie się o godzinie 14:00 czasu lokalnego, co oznacza, że polscy widzowie będą musieli zaczekać do późnego wieczora, ponieważ u nas wybije wtedy już 23:00.

Reklama

Najważniejszymi informacjami, których wyczekujemy, są nazwa, obudowa konsoli oraz jej cena. Specyfikacja nowego Xboksa została zaprezentowana w zeszłym tygodniu, co może oznaczać, że samym terminom technicznym Microsoft nie poświęci zbyt wiele czasu i skupi się przede wszystkim na dostępnych od samego początku grach oraz innych funkcjach konsoli.


W międzyczasie poznaliśmy wygląd wersji deweloperskiej konsoli Project Scorpio, który w dużym stopniu opiera się o design Xboksa One S. Czy nadchodzący Xbox rzeczywiście będzie wyglądał niczym powiększony Xbox One S? Podobnego zabiegu dokonało Sony w przypadku PlayStation 4 Pro, co pozwoliło zachować styl konsoli, ale było mimo wszystko mało pomysłowe.

Zaprasza Phil Spencer

Poniżej pełna treść zaproszenia Phila Spencera (Head of Xbox) w polskiej wersji językowej:

W związku ze zbliżającymi się targami E3 2017, Microsoft zdecydował, że będzie to najlepszy moment na podzielenie się informacji o najnowszym urządzeniu z rodziny Xbox – znanym jako Project Scorpio. W ostatnich dniach opublikowe zostały szczegóły dotyczące technologii wspierającej najpotężniejszą konsolę do gier w historii, jak również pierwsze doświadczenia twórców gier z nową platformą Xbox. Kolejne informacje o Project Scorpio będą pojawiać się bliżej targów E3 2017, jednak już teraz zapraszamy do obejrzenia na żywo konferencji prasowej Xbox, zaplanowanej na 11 czerwca 217, o godz. 23:00 czasu polskiego. W międzyczasie, przygotowaliśmy tłumaczenie artykułu Phila Spencera, opublikowanego dzisiaj w serwisie Xbox Wire.

Project Scorpio: Najpotężniejsza konsola dla graczy i twórców gier.

Dewizą marki Xbox jest stawianie graczy w centrum wszystkiego, co robimy i oferowanie zarówno użytkownikom, jak i twórcom, najlepszej platformy do gier. Wiemy, że jedno nie istnieje bez drugiego, dlatego zainwestowaliśmy ogrom wysiłku w nowe narzędzia programistyczne, programy wydawnicze, sprzęt i usługi dla deweloperów i graczy. Opracowując Project Scorpio stworzyliśmy konsolę, która ma być uniwersalnym miejscem dla programistów, aby realizować swoje wizje i najlepszym miejscem do gry.

Reklama

Kreatywność i innowacje w naszej branży napędzają programiści różnego typu. Jedna osoba może stworzyć grę, która stanie się globalnym fenomenem, a setki zespołów mogą stworzyć największy hit w branży. W marcu podczas spotkania GDC (Game Developers Conference) ogłosiliśmy program Xbox Live Creators, otwierający każdemu możliwość tworzenia i publikowania gier na konsolach Xbox One i komputerach z systemem Windows 10. Po połączeniu tego programu z trybem deweloperskim, który umożliwia użycie każdej konsoli Xbox One jako zestawu dla programistów, otrzymujemy najprostszą drogę dla twórców gier do zaistnienia w branży konsolowej i PC, docierając do milionów graczy na całym świecie.

Z Project Scorpio postawiliśmy sobie za cel stworzenie pierwszej konsoli do gier w prawdziwej jakości 4K, z zachowaniem pełnej kompatybilności z wcześniejszymi urządzeniami. Kiedy przyjęliśmy ten plan działania, wzięliśmy się za zbudowanie najpotężniejszej na świecie platformy konsolowej, wykorzystującej najnowszy zestaw narzędzi Xbox One Development Kit, pozwalający na maksymalne wykorzystanie możliwości tego urządzenia. Podobnie jak w przypadku konsol przeznaczonych dla konsumentów, skonstruowaliśmy też specjalny zestaw deweloperski, oceniając każdy jego element, od układów elektronicznych, po oprogramowanie i narzędzia, z myślą o programistach i kompatybilności. Zwróciliśmy uwagę na szczegóły logistyczne, takie jak znaczne przyspieszenie czasu potrzebnego twórcom na przeniesienie swoich prac pomiędzy komputerem, a zestawem testowym, i ułatwienie wprowadzania i testowania zmian za dosłownym przyciśnięciem guzika na froncie obudowy konsoli. Celem jest umożliwienie twórcom skoncentrowania czasu i energii na wprowadzeniu ich gry do życia, minimalizując wysiłki w jej uruchamianiu na nowym sprzęcie.

Reklama

Z myślą o graczach stworzyliśmy najpotężniejszą konsolę do gier. Z myślą o twórcach stworzyliśmy najpotężniejszą platformę deweloperską. Łączymy społeczność fanów PC i konsoli w sieci Xbox Live, najszybszej i najbardziej niezawodnej platformie do gry wieloosobowej, oraz w aplikacji Beam – usłudze streamingowej nowej generacji. Pamiętamy również na czym najbardziej zależy graczom; na najlepszych tytułach, zarówno ekskluzywnych, jak i wieloplatformowych, niezależnych czy AAA. Jesteśmy dumni z różnorodności katalogu gier, które pojawią się w tym roku wyłącznie na Xbox One i będą działać jeszcze lepiej na Project Scorpio. Zaprojektowaliśmy Project Scorpio jako najlepszą konsolę do gier wieloplatformowych od naszych partnerów wydawniczych, znanych już graczom tytułów przeniesionych w świat rozgrywki w 4K oraz ulubionych gier we wstecznej kompatybilności ze wcześniejszymi konsolami Xbox.

Jestem dumny z postępów osiągniętych dzięki Project Scorpio i tego, co nowa platforma będzie oznaczać dla twórców, którzy napędzają pasję graczy na całym świecie. W imieniu wszystkich w Team Xbox, dziękujemy za ciągłą pasję i wsparcie. Nie możemy się już doczekać prezentacji Project Scorpio i niesamowitych możliwości platformy, podczas tegorocznego E3.

 

 

 

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama