Specyfikacja Project Scorpio
Zacznijmy od samej specyfikacji w porównaniu do Xboksa One oraz PlayStation 4 Pro:
Najpierw podstawowe informacje. Project Scorpio będzie należał do „rodziny urządzeń Xbox One”. Co więcej, będzie posiadał dokładnie takie samo rozłożenie portów na obudowie, jak Xbox One S, a to oznacza, że urządzenie będzie niemalże tych samych rozmiarów, co aktualnie najnowsza konsola Microsoftu. Wewnątrz obudowy oczywiście pozostanie zasilacz, jej wygląd zostanie zaprezentowany podczas targów E3.
Liczba 12 GB pamięci nie jest przypadkowa – deweloperzy będą dysponowali dostępem do 8 GB, podczas gdy 4 GB zostaną zarezerwowna dla systemu operacyjnego. Wzrost nastąpił więc o 1 GB w przypadku tej drugiej wartości, wynika to z potrzeby natywnego renderowania interfejsu w 4K. Nie są stosowane rdzenie Ryzen, lecz najprawdopodbniej w użyciu pozostaną rdzenie Jaguar, lecz będą one odpowiednio zmodyfikowane.
Podczas uruchomionego demo opartego na grze Forza GPU został obciążony w 66,19% – mówimy o rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Konsola przyspieszy także dzięki nowemu dyskowi twardemu, który będzie oferował przepustowość wyższą o 50% 1 TB pojemności. Sporą rolę odegra też hardware’owa integracja DX12 w procesorze graficznym.
Nie tylko dla telewizorów 4K
Posiadacze telewizorów oferujących tylko 1080p będą mogli skorzystać z wyższej rozdzielczości 4K, która będzie skalowana dół, a to przełoży się na większą dokładność obrazu i poprawionym anti-aliasingiem. Gracze będą dysponować wyborem pomiędzy każdym z trybów – 4K i 30 fps, 4K 60 fps etc.
Gry z Xbox One i Xbox 360
Jako, że Project Scorpio będzie należał do „rodziny Xbox One” nie mogło zabraknąć kompatybilności z tytułami z poprzednich konsol. Nowa specyfikacja ma przynieść wymierne skutki i zagwarantować „wyższą płynność działania gier”, zastosowanie najwyższej rozdzielczości, szybsze ładowanie, choć zastrzeżono, że nie każde usprawnienie będzie aktywne w każdej z gier.
Źródło: Eurogamer.
Więcej z kategorii Gry:
- Hitman 3 - recenzja. Tak dobrego zamknięcia trylogii o Agencie 47 się nie spodziewałem
- "Wystąpił błąd w poniższej aplikacji". To miała być recenzja Cyberpunk 2077 na PS4
- Cyberpunk 2077 – pierwsze wrażenia po 12 godzinach z wersją PC
- Mortal Kombat 11: Ultimate Edition pokazuje, jak będą i jak powinny działać gry na PlayStation 5
- Ostateczny dowód na to, że Switch potrzebuje wersji Pro. Hyryle Warriors: AoC - recenzja