Właściciel Warner Music Group - firma Access Industries wraz z Idinvest zainwestowały kwotę 100 milionów euro w Deezera - usługę streamingu muzyki z c...
Czy ta inwestycja rozrusza rynek muzyczny? Warner Music inwestuje w Deezera
Właściciel Warner Music Group - firma Access Industries wraz z Idinvest zainwestowały kwotę 100 milionów euro w Deezera - usługę streamingu muzyki z chmury pochodzącą z Francji. Do niedawna mówiło się o możliwym przejęciu Deezera przez Orange, jednak w obliczu takiego zwrotu akcji wydaje się, że firma zrezygnowała z tego planu.
Usługi takie jak Deezer są uzależnione od umów z wytwórniami muzycznymi. Niejednokrotnie doświadczałem tego będąc subskrybentem Deezera - dodane wcześniej utwory do playlist, czy nawet całe albumy przestawały być na pewien czas dostępne w naszym kraju, by chwilę później powrócić, czasem z nieco zmienionym tytułem - co prawda później znów można było je odnaleźć za pomocą wyszukiwarki, to mimo wszystko jest to odrobinę uciążliwe. W kilku przypadkach zależne to było zapewne od dat premier konkretnych albumów w różnych częściach świata.
Na początku tego roku Deezer "rozglądał się" za potencjalnym inwestorem, co mogłoby mu pozwolić na odważniejsze wstąpienie na nowe rynki i umocnienie swojej pozycji na których jest już obecny. Spotify może cieszyć się większa popularnością, lecz to właśnie Deezer jest dostępny w większej ilości krajów - w wielu z nich pojawiał się jako pierwszy, a do dziś, chociażby w Polsce nie ma tak naprawdę konkurencji. Warto zaznaczyć jednak, że do dziś nie zdecydował się jednak na oferowanie swoich usług w Japonii czy Stanach Zjednoczonych, mimo że dostępny jest w Kanadzie i krajach Ameryki Łacińskiej.
Warner Music Group to marka należąca do trójki (obok Sony i Universal) największych światowych wytwórni, zrzeszająca całą listę mniejszych firm - między innymi Warner Music Poland czy Atlantic Records. Poparcie takiego giganta dla usługi Deezer bez wątpienia pozwoli na twardsze negocjacje z innymi wytwórniami. Jest to też w pewnym stopniu zabezpieczenie oferty muzycznej Deezera, w której powinny znaleźć się wszystkie, lub zdecydowana większość albumów sygnowanych marką WMG. Nie zdziwiłbym się także, gdyby niedługo inne wytwórnie poszły śladem WMG i zainwestowały w istniejące już rozwiązania lub zaoferowały swoje własne.
Czy przyszłość rynku muzycznego będzie należała do tego typu usług? Niewątpliwie taki sposób dystrybuowania muzyki posiada wiele zalet, jak na przykład dostęp do milionów utworów za stałą, przystępną opłatą. Najwyraźniej również same wytwórnie dostrzegają ten potencjał.
Źródło, źródła grafik: WMG, Deezer.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu