Samsung

Czas na okrągły smart zegarek od Samsunga

Maciej Sikorski
Czas na okrągły smart zegarek od Samsunga
Reklama

Google chce dać nowe życie swojemu projektowi z gatunku wearable, podobne plany ma Samsung - zegarki Gear nie są nowymi produktami, ale do tej pory w ...

Google chce dać nowe życie swojemu projektowi z gatunku wearable, podobne plany ma Samsung - zegarki Gear nie są nowymi produktami, ale do tej pory w ofercie koreańskiego producenta nie pojawił się jeszcze model z okrągłą tarczą. To może się niedługo zmienić i nie poruszamy się już wyłącznie w sferze przypuszczeń: na takie zmiany wskazuje sama firma.

Reklama

Kilka miesięcy temu Jakub pisał o kolejnym smartwatchu Samsunga - sprzęt funkcjonuje pod nazwą kodową Orbis i powinien posiadać inną formę niż poprzednicy: koniec z liniami prostymi, czas na koło. Urządzenie nie zostało zaprezentowane podczas premiery nowych smartfonów, ale najwyraźniej zbliżamy się do finału tej historii. W Korei Samsung złożył wniosek o rejestrację znaków towarowych Wheel UX oraz Gear W. W tym pierwszym przypadku chodzi o interfejs opracowany z myślą o kole, prawdopodobnie do dyspozycji użytkownika oddany zostanie pierścień ułatwiający sterowanie. To rozwiązanie w dopracowanej formie może się okazać naprawdę interesujące.


Gear W będzie po prostu modelem wykorzystującym nowinki, trudno stwierdzić czy jedynym - Koreańczycy dość dynamicznie rozbudowują swoje linie produktowe, smartwatchy wypuścili już kilka. Na razie brak szczegółów w tej materii, nie wiadomo też, kiedy poznamy sprzęt. Wiemy natomiast, że Samsung zaprosił deweloperów do współpracy. Firma udostępni im SDK (Software Development Kit) do nowego typu zegarka. Mamy zatem ciekawą sytuację, w której korporacja najpierw zaprasza do współpracy, a dopiero potem zaprezentuje sprzęt.

Nie jest jasne, z jakim systemem operacyjnym będzie współpracował nowy zegarek - Samsung zdecydował się na dalszą promocję Tizena czy też będzie pomagał Google promować platformę Android Wear? Tej ostatniej zdecydowanie przyda się wsparcie, bo na razie trudno nazwać ja popularną i szybko rozprzestrzeniającą się wśród klientów. Z drugiej strony, nie jest jasne, jakie plany wobec Tizena ma koreański producent - zamierza rozwijać ten projekt? Jeśli tak, to powinien zwieszać liczbę produktów współpracujących z tym OS.


Do niedawna Samsung był liderem rynku smartwatchy, palmę pierwszeństwa musi jednak oddać Apple. Trudno będzie firmie konkurować z gigantem z Cupertino, przyda się tu naprawdę dobry produkt, odpowiednik flagowych smartfonów w świecie smart zegarków. Nowy model będzie nie tylko próbą gonienia amerykańskiego urządzenia, ale też szansą na ucieczkę konkurencji z rodzimego rynku (LG) czy z Chin (Huawei, Motorola-Lenovo). To musi być coś naprawdę dobrego, by podkreślić swoją pozycję w biznesie.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama