Felietony

Check-in Poland polskiego MSZ-u jest całkiem udaną kopią Foursquare z Euro 2012 w tle

Michał Szabłowski
Check-in Poland polskiego MSZ-u jest całkiem udaną kopią Foursquare z Euro 2012 w tle
11

Niecałe dwa miesiące temu miałem wątpliwą przyjemność przedstawić Wam oficjalną aplikację na Euro 2012. Twór współautorstwa Orange delikatnie mówiąc nie zachwycił - może właśnie dlatego Ministerstwo Spraw Zagranicznych postanowiło wydać własną, służącą do niego innych czynności aplikację dla kibiców...

Niecałe dwa miesiące temu miałem wątpliwą przyjemność przedstawić Wam oficjalną aplikację na Euro 2012. Twór współautorstwa Orange delikatnie mówiąc nie zachwycił - może właśnie dlatego Ministerstwo Spraw Zagranicznych postanowiło wydać własną, służącą do niego innych czynności aplikację dla kibiców mających pojawić się w Polsce podczas igrzysk piłki nożnej.

Aplikacja mobilna Check-in Poland została przygotowana dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych przez agencję Ostryga. Zapoznać się z nią mogą posiadacze smartfonów z systemami Android oraz iOS. Stworzona została z myślą o przyjezdnych kibicach, jednak również nasi będą mogli zrobić z niej dobry użytek.

Mówiąc najprościej, Check-in Poland to narzędzie umożliwiające kibicom odwiedzającym Polskę z okazji turnieju Euro 2012, namierzenie i spotkanie się ze swoimi rodakami, oraz lepsze odnalezienie się na obcym terenie. Aplikacja daje możliwość poznania znajdujących się w danym mieście lokali (dodawać je mogą również użytkownicy) oraz kibiców z tego samego kraju. Na wyświetlanym na Mapach Google widoku zobaczyć można nie tylko polecane knajpy i strefy kibica, lecz też liczbę zameldowanych w nich osób. Użytkownik może również zobaczyć ich ksywy i zaprosić do czatu.

Check-in Poland to nie tylko meldunki i namierzanie krajan, lecz również najświeższe wiadomości dotyczące turnieju i informacje dotyczące kwestii bezpieczeństwa, pomocy konsularnej, oraz numery telefonów alarmowych.

Cytowany przez portal Mediarun Krzysztof Winnik, brand manager oraz social media director agencji Ostryga powiedział, co następuje:

Tworząc koncept działań dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych uwzględniliśmy przede wszystkim społeczny aspekt Euro 2012. Dlatego zaproponowaliśmy rozwiązania, które pozwalają zagranicznym gościom wspólnie cieszyć się wielkim świętem piłki nożnej, ale też urokami polskich miast, w których będzie odbywać się Euro.

Check-in Poland to nie tylko meldunki i namierzanie krajan, lecz również dostęp do najświeższych wiadomości dotyczących turnieju i informacji związanych z kwestiami bezpieczeństwa, pomocy konsularnej, oraz numery telefonów alarmowych.

Aplikacja ta ma według mnie szanse cieszyć się sporym zainteresowaniem wśród odwiedzających Polskę kibiców. Wszystkie informacje widoczne są jak na dłoni, a oznaczenie i sam pomysł odnajdywania i komunikowania się jest świetnym pomysłem. Dzięki stworzeniu dwóch wersji językowych Check-in Poland: polskiej i angielskiej, nie tylko zagraniczni kibice będą mogli zrobić z niej użytek.

Darmową aplikację dla dwóch najpopularniejszych systemów operacyjnych znajdziecie w sklepach App Store i Google Play. Zamierzacie z niej korzystać?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

geolokalizacjaEURO 2012