Rozpoczęty w październiku program pilotażowy dobiegł końca. Przygotowany przez Multikino chatbot został przeniesiony z testowego profilu na główny fan page multipleksu. Tam czekało na niego ponad 770 tysięcy użytkowników, którzy za pośrednictwem Messengera mogą poznać repertuar i kupić bilet na konkretny seans.
Ponad 10 tys. ludzi rozmawiało z chatbotem Multikina, setki kupują już w ten sposób bilety na film
Wymiana kilku zdań z Multikinobotem wystarczy, by przejrzeć plan seansów na dany dzień i chwilę później przejść do witryny pozwalającej sfinalizować zakup biletu. Przyznam, że wielokrotnie sondowałem repertuar właśnie w taki sposób - podczas rozmowy ze znajomymi otwierałem bota w kolejnym dymku Messengera i wypytywałem o seanse. Oprócz mnie, w okresie testowym trwającym od października do końca grudnia, możliwości Multikinobota sprawdziło ponad 10 000 użytkowników. Część z nich, około 500 osób, ukończył proces i zakupiło bilet właśnie po rozmowie z chatbotem.
Chatbot Multikina działa od października 2016 roku. To pierwszy tego typu projekt w Polsce oraz pierwszy kinowy bot w Europie. Dzięki konwersacji obsługuje on cały proces zamówienia biletów w sposób zbliżony do tego przy kasie kinowej. Po dokonaniu rezerwacji lub zakupu klienci otrzymują email z potwierdzeniem zamówienia
– Wojciech Szymczyk, Digital & CVM Manager Multikino S.A.
Nie będę ukrywał, że takie statystyki są dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Choć Messenger jest niezwykle popularnym komunikatorem nie brakuje krytycznych opinii na jego temat, szczególnie w kontekście prywatności i bezpieczeństwa danych. Sporą rolę odgrywa też użyteczny skądinąd bot, który jest zupełną nowinką. Znalezienie naprawdę przydatnego chatbota, szczególnie w języku polskim, nie jest łatwe.
Messenger znajduje się na zdecydowanie większej liczbie urządzeń, aniżeli aplikacja Multikina, dlatego zdaniem włodarzy multipleksu jest to jedynie szansa na dotarcie do szerszego grona widzów i umożliwienie im wygodnej metody poznawania repertuaru, odnalezienia odpowiedniego filmu i zamówienia biletów.
Co dalej?
Jako jedyni poznaliśmy plany dotyczące nowych funkcji Multikinobota, nad którymi prace trwają już teraz. W niedalekiej przyszłości bot będzie nas informował o nadchodzących premierach - na co czekam niecierpliwie, ponieważ nie jest trudno przegapić nowość - oraz przypomni o seansie, na który zakupiliśmy bilet.
Cieszymy się, że po udanych testach mogliśmy przenieść Bota na Fan Page Multikino Polska i obecnie możemy wykorzystywać go również do takich niestandardowych akcji jak konkurs.
– Edyta Pawłowicz-Ziurkowska, Kierownik Działu Marketingu Multikino S.A
Tym razem mowa o konkursie zorganizowanym przy premierze „Ciemniejszej strony Greya”. Wystarczy, że rozmowę rozpoczniemy wysyłając wiadomość "Hey Grey", zaakceptujemy regulamin i odpowiemy na pytanie. Pomysł wydaje się ciekawy, ale szczerze liczę na konkursy także z okazji innych premier.
Za powstanie chatbota Multikina odpowiada Chatflow - polski startup zajmujący się tego typu projektami. Cieszy mnie fakt podjęcia rękawicy przez Multikino i doprowadzenie inicjtywy do końca, a właściwie do etapu wdrożenia bota na głównym fan page'u, bo przecież właściwa zabawa zaczyna się właśnie teraz. Zamiast oczekiwania na odpowiedź pracownika użytkownicy będą wchodzili w interakcję z botem, który w konkretnych scenariuszach okaże się większą pomocą, nad innymi należało będzie jeszcze popracować.
Multikinobota znajdziecie bezpośrednio pod tym adresem: m.me/multikinopolska
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu