Motoryzacja

Renault wyceniło Megane E-Tech Electric, tanio nie jest

KP
Kamil Pieczonka
7

Renault coraz śmielej poczyna sobie na rynku aut elektrycznych i zelektryfikowanych. Zoe należy do najpopularniejszych elektryków w Europie, a gama hybrydowych silników E-Tech obecna jest niemal we wszystkich modelach marki. Przyszły rok będzie jednak stał pod znakiem premiery elektrycznego crossovera Megane E-Tech.

Renault Megane E-Tech Electric

Na temat Renault Megane E-Tech Electric pisaliśmy już kilka razy, Tomek Niechaj miał okazję nie tylko być na premierze, ale również przetestować system Android Automotive. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne i choć nowe Megane pretenduje do miana SUVa, to biorąc pod uwagę jego wymiary jest to najwyżej crossover o długości przeciętnego hatchbacka (4,21 metra). Jego najbliższą konkurencją wydaje się być Kia e-Niro, która ma podobne wymiary i dostępna jest również w dwóch wersjach mocy/pojemności akumulatorów. Megane może zostać wyposażone w akumulatory trakcyjne o pojemności 40 lub 60 kWh oraz silnik o mocy 130 KM lub 220 KM, przy czym mocniejsza wersja dostępna jest tylko z większą baterią. Różnica w cenie między tymi wersjami to około 20 000 PLN. Jak wynika z przedstawionego cennika za najsłabszy model trzeba będzie zapłacić 154 390 PLN, i to jeszcze cena przed dopłatą. Dla porównania Kia eNiro z silnikiem o mocy 136 KM i baterią 39,2 kWh kosztuje 152 990 PLN.

Megane E-Tech Equilibre Techno Iconic
40 kWh 130 KM 154 390 PLN 167 390 PLN -
60 kWh 220 KM 176 390 PLN 189 390 PLN 202 390 PLN

W topowej wersji nowe Megane E-Tech Electric kosztuje już ponad 200 000 PLN, ale tak na dobrą sprawę jeszcze nie wiemy za co tyle zapłacimy. Renault podało ceny, ale nie podało szczegółów wyposażenia swojego samochodu. Nowe Megane będzie można zamawiać dopiero od lutego 2022 i wtedy powinniśmy już poznać szczegółową specyfikację. Pierwsze dostawy mają się natomiast rozpocząć w maju 2022 roku.

Biorąc pod uwagę wrażenia Tomka, Renault Megane E-Tech Electric wydaje się całkiem ciekawą propozycją. Standard wykonania jest na podobnym poziomie jak w spalinowym/hybrydowym Megane, natomiast największe wrażenie robi system inforozrywki. Android Automotive z mocnym procesorem (Snapdragon) i działaniem na dwóch ekranach (na zegarach przed kierowcą w i orientacji pionowej na środku deski rozdzielczej) jest bardzo przyjemnym doświadczeniem. Całość działa bardzo płynnie, daje spore możliwości związane z liczną dostępnością dedykowanych aplikacji oraz ma stałe połączenie z internet i aktualizacje online. Renault zapewnia 5 lat darmowego dostępu do sieci, później zapewne trzeba będzie uiścić stosowną opłatę, ale szczegółów też jeszcze nie znamy. Samochód objęty będzie dwuletnią gwarancją mechaniczną i ośmioletnią (lub 160 000 km) gwarancją na akumulatory trakcyjne.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu