Jest to gościnny wpis ekipy wystartowali.pl serwisu recenzującego ciekawe startupy. Tekst ten ukazał się na wystartowali.pl i na Antyweb. Branża tr...
Jest to gościnny wpis ekipy wystartowali.pl serwisu recenzującego ciekawe startupy. Tekst ten ukazał się na wystartowali.pl i na Antyweb.
Branża transportowa to poważna część gospodarki. Celo.pl chce być miejscem, w którym spotykają się osoby, chcące przewieźć dowolny ładunek i firmy transportowe. A wszystko w aukcyjnym kontekście.
Celo.pl jest odpowiedzią na potrzeby rynku wymagającego prostego, szybkiego i skutecznego narzędzia do zaspokajania potrzeb transportowych. Dzięki Celo.pl Zleceniodawcy, poszukujący Przewoźników, mają dostęp do darmowego serwisu aukcji transportowych na zasadzie „aukcji w dół”. W serwisie mają możliwość wstawić przesyłkę do transportu np. samochód czy meble w celu otrzymania darmowych ofert od Przewoźników, którzy jadą tą samą lub podobną trasą. Da to możliwość uzyskania oszczędności nawet do 70 proc. standardowej ceny za podobny transport. Rozwinięty system ocen i komentarzy pozwala wybrać sprawdzonych i rzetelnych Przewoźników – czytamy na stronie projektu.
Serwis tworzony jest przez jedną osobę, która współpracuje z firmą Getsoft.pl. Celo.pl jest obecnie w fazie otwartych testów. Twórca, Tomasz Zubel, chce by serwis miał docelowo ok. 5 tys. użytkowników miesięcznie.
Zleceniodawcy mogą w Celo.pl wystawić swoją przesyłkę na aukcję. Należy ją opisać, poinformować o warunkach dostawy, czasie nadania i odbioru. Następnie czekać należy na oferty przewoźników – w odwróconym formacie aukcji. Na koniec wybrać wystarczy najlepszą ofertę.
Przewoźnicy z pomocą serwisu uzyskują dostęp do ogromnej liczby potencjalnych Zleceniodawców. Dodatkowo dzięki udostępnieniu pomocnych narzędzi wyszukujących przesyłki lokalnie bądź na trasie, mogą unikać tzw. pustych przebiegów na swoich trasach. To znacznie upraszcza i przyspiesza wyszukiwanie dodatkowych zleceń transportowych – czytamy na stronie serwisu.
Każdy z użytkowników (zleceniodawca i przewoźnik) może otrzymywać komentarze od innych użytkowników – pozytywne, negatywne lub neutralne. Na profilach przewoźników znaleźć można również informację o pojazdach, których używa oraz kwocie ubezpieczenia.
Obok ofert na stronie projektu znaleźć można również okołotransportowy blog oraz serię poradników (m.in. jak transportować komputer, stół bilardowy czy motocykl).
Projekt zarabiać ma na prowizji od zaakceptowanych ofert. Dla ofert o wartości do 100 zł jej wysokość to 5,5 zł netto. Powyżej tej wartości obowiązuje prowizja procentowa – od 7,5 proc. do 2,5 proc. dla najwyższych zaakceptowanych ofert. Prowizję opłaca przewoźnik.
Na polskim rynku istnieje jeden serwis działający w podobnym segmencie, nasz serwis będzie dawał możliwość automatycznego importowania opisów i zdjęć przedmiotów z aukcji i innych serwisów, którymi jesteśmy zainteresowani i chcemy uzyskać najniższy koszt transportu – mówi pan Tomasz.
Twórca poszukuje osób i innych wydawców do promowania serwisu za pomocą programu partnerskiego. Umożliwia on usługodawcom lub przewoźnikom pobranie unikalnego kodu – jeśli za jego pośrednikiem zostanie utworzone konto i nadana paczka, dostają oni 10 zł prowizji.
Okiem redakcji
Sylwester: jakość i płatność „za sukces”
Pomysł wejścia w branżę transportową jest na pewno dobry z punktu widzenia tej dobrze rozwiniętej gałęzi gospodarki. Oczywiście nie mówimy to o przesyłkach kurierskich, ale raczej o przewozie paczek i przedmiotów o większych gabarytach przez niezależnych przewoźników.
Płatność „za sukces” pozwoli na pewno zgromadzić zarówno klientów poszukujących firm do transportu jak i samych przewoźników. Tradycyjnie w takich przypadkach kluczową rolę będzie pełnić jakość danych – czyli to, czy użytkownicy będą w stanie poprawnie opisać przedmiot, który ma być przewożony, aby przewoźnik mógł wycenić transport.
Ciekawym narzędziem jest też szukanie przesyłek do odbioru wzdłuż wskazanej trasy. Nie bardzo rozumiem argument o przewozach ekologicznych, ale nie będę tutaj jednak specjalnie złośliwy…
Całość sprawia wrażenie dokładnie przemyślanego rozwiązania dla konkretnej grupy odbiorców wraz z jasnym modelem biznesowym. Gratuluję wykonania i pomysłu, trzymam kciuki za jakość danych i za napływ użytkowników.
Dawid: przede wszystkim uczciwie
Celo.pl wpisuje się w grupę serwisów transportowych, które opisywaliśmy na łamach wystartowali.pl. Byli ecokurierzy.pl, kurierem.pl, czy clicktrans.pl. Czym projekt wyróżnić chce się na ich tle?
Przede wszystkim twórca przekonuje, że jego celem jest stworzenie serwisu uczciwego. Stąd szereg funkcji, z których najważniejszą jest system depozytowy. Serwis jest darmowy dla zleceniodawców, ale w chwili zaakceptowania oferty od przewoźnika, wpłacają pewną kwotę obliczaną od całkowitej wartości oferty. Pozostała wartość roziczana jest już bezpośrednio między przewoźnikiem, a usługodawcą. Z depozytu, który jest częścią wynagrodzenia przewoźnika i który ma uchronić go przed rozmyślającymi się w ostatnim momencie klientami, pokrywana jest prowizja Celo.pl.
Obecnie twórca skupia się na promowaniu serwisu. Sukces projektu uzależniony jest od wysokiej jakości treści – by usługodawca miał rzeczywiście w czym wybierać. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to wkrótce pojawić mają się czeskie, słowackie, brytyjskie i niemieckie wersje Celo.pl.
Plany ambitne, ale dużo wskazuje na to, że uda je się zrealizować. My w każdym razie życzymy powodzenia!
Wpis pochodzi z serwisu wystartowali.pl. Celem Wystartowali.pl jest rzetelne recenzowanie polskich projektów internetowych oraz informowanie o startupach z całego świata. Naszą przewagą jest oryginalność i wysoka jakość prezentowanych treści oraz bezpośredni kontakt z twórcami.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu